استقرار نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی در مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از استقرار نمایندگی نظام مهندسی در مناطق ۱۰گانه شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، تورج روشنایی در جمع مدیران و کارشناسان شهرسازی منطقه ۲ اظهار کرد: نمایندگی سازمان نظام مهندسی به منظور تکریم ارباب رجوع و کاهش فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی، در مناطق ۱۰ گانه شهرداری‌ها مستقر می‌شود.

وی، این امر را در تسریع رسیدگی به امور شهروندان و مراجعان حوزه شهرسازی مناطق ۱۰ گانه شهرداری‌ها بسیار سودمند عنوان کرد و افزود: وحدت رویه به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های شهروندان، بسیار مؤثر است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارشی سه ماهه از عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، گفت: بالا بردن سطح کیفی فعالیت کارشناسان، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت، چرخش کارشناسان در بین مناطق، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ماده صد و انجام امضای الکترونیکی از برنامه‌های آتی معاونت شهرسازی است.

در ادامه این نشست شهردار منطقه ۲ تبریز با بیان اینکه برای افزایش درآمدها، شهرداری‌ها نیازمند یک تحول اساسی هستند اظهار کرد: برای حل پاره‌ای از مشکلات حوزه شهرسازی از قبیل تراکم مازاد و اخذ پروانه، باید فکر اساسی شود و مشکلات به صورت ریشه‌ای رفع شود.

خوشنواز افزود: برای تسریع روند پرونده‌های مربوط به شهرسازی، مهمترین مشکل این حوزه بروکراسی اداری است که باید با حذف کاغذ از این سیستم و باور قلبی و عمل به ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام کرد.

وی راه اندازی کمیته شهرسازی و ایجاد کارگروه ویژه را برای رفع برخی مشکلات حوزه شهرسازی، مفید دانست و بر تشکیل جلسات مستمر مابین ستاد و مناطق جهت هماهنگی و رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

کد خبر 544546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.