حواریونِ شهید

ارامنه در دفاع از جمهوری اسلامی ایران با تقدیم جوانانی برومند و شایسته سهم خود را در پایداری و استقامت این سرزمین به درستی ادا کردند.

به گزارش ایمنا، در دیانت مسیح، کسی که در راه صیانت باورهای مسیحیت جان می‌بازد شهید می‌نامند، جامعه ارامنه کشور نیز در کنار رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل درخشیدند و در این نبرد قهرمانانه، جمعی از آنها شهید، جانباز و یا به اسارت گرفته شدند.

جامعه ارامنه کشور در هشت سال دفاع مقدس ۱۰۴ شهید نظامی و غیرنظامی که پیکر چهار نفر از آنها هنوز جاویدالاثر است و همچنین ۱۴۳ جانباز و آزاده تقدیم میهن و انقلاب اسلامی کرده است.

تقدیم صدها جانباز و آزاده از طیف ارامنه نشان از پایداری و استقامت ملتی است که در دفاع از میهن هیچگاه مذهب، قومیت، نژاد، زبان را ملاک قرار نمی‌دهد، بلکه همه در قالب یک نام و در دفاع از یک هویت و سرزمین عمل می‌کنند. مواردی که همه نشان از توانمندی و روح بلند ایرانی دارد.

خانواده شهدای ارامنه و اقلیت‌های مذهبی عزیزان خود را در طول هشت سال دفاع مقدس دوشادوش خانواده شهدای کشورمان تقدیم این آب و خاک کردند و آنها هم مثل بقیه هموطنان مسلمان از جان و مال خود برای ایران زمین مایه گذاشتند تا یک وجب از خاک این کشور به دست اجانب نیفتد.

جوانان غیوری از جامعه ارامنه کشور و اقلیت‌های مذهبی که در کنار جوانان مسلمان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و در این نبرد قهرمانانه شهید، جانباز یا اسیر شدند.

دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای ارامنه

مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته بارها با خانواده شهدای ارامنه و اقلیت‌های مذهبی دیدار کرده‌اند و خانواده شهدا و ایثارگران ارامنه را مورد تفقد قرار داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در دی سال ۱۳۹۳ به دیدار خانواده شهید گالوست بابومیان و شهید آلبرت الله‌دادیان و شهید ریچارد ابراهیم رفتند و پای سخنان خانواده این شهدای گرانقدر نشستند.

حواریونِ شهید

دیدار رئیس جمهوری با خانواده شهید وارطان آقاخانیان

رئیس جمهوری نیز در دیدار خانواده شهید وارطان آقاخانیان گفت: هر کسی که آماده باشد تا جانش را برای وطن، مردم و امنیت جامعه فدا کند برای ملت ایران عزیز و محترم است به همین دلیل شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز سوم دی‌ماه همزمان با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در آستانه فرارسیدن سال نوی میلادی با حضور در منزل شهید وارطان آقاخانیان، این ایام را به خانواده این شهید و همه پیروان حضرت عیسی (ع) تبریک گفت و اظهار کرد: حقیقت دین مسیح با حقیقت دین اسلام تفاوتی ندارد و قرآن اوصاف بسیار عالی برای حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع) ذکر می‌کند و امیدوارم خداوند متعال به همه مسیحیان توفیق دهد که از آموخته‌های حضرت عیسی (ع) پیروی کنند.

حواریونِ شهید

مشارکت ارامنه در جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس منحصر به جانبازی رزمندگان و ازخودگذشتگی جوانان ارمنی نبوده است. تقریباً تمام اقشار جامعه ارمنی با استقبال از فراخوان شوراهای خلیفه‌گری در مراکز تهران، تبریز و اصفهان و پاسخ به ندای وجدان به پشتیبانی از عملیات خطوط مقدم جبهه‌ها برخاستند.

از جوانان در سنگرهای مدارس تا بسیاری از خانواده‌ها و انجمن‌های مختلف و صاحبان صنایع، همه در جمع‌آوری کمک برای جبهه‌های جنگ مشارکت می‌کردند.

کد خبر 544452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.