احداث شهرک چاپ در اصفهان در دستور کار است

رئیس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران استان اصفهان بابیان اینکه اصفهان مهد صنعت و هنر ایران است، گفت: اصفهان در صنعت چاپ نیز از قطب‌های مرکزی کشور بشمار می‌رود و امیدواریم از نمایشگاه کسب‌وکار بهترین بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی انصاری پور در حاشیه گشایش دومین نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار اصفهان و در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در این نمایشگاه، اظهار کرد: امیدواریم همانطور که این نمایشگاه از لحاظ فیزیکی زیباست، بسترهای لازم را برای همه صنایع داشته باشیم تا از این پتانسیل ایجاد شده بهره کافی برده شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در شأن اصفهان است و باید در راستای معرفی شهر اصفهان استفاده شود، ادامه داد: اصفهان مهد صنعت و هنر ایران است و در مبحث صنعت چاپ نیز از قطب‌های مرکزی کشور به حساب می‌آید و امیدواریم از شرایط نمایشگاه کسب‌وکار بهترین بهره را ببریم.

رئیس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران استان یادآور شد: هیچ بستری بهتر از نمایشگاه نیست و باید با کاهش نواقص این نمایشگاه، به ظرفیت آن اضافه شود.

وی بابیان اینکه ما در مقوله صنایع دستی اصفهان، بسته‌بندی مناسبی نداریم و این معضل بسیار بزرگی است و به جایگاه اصلی خود نرسیده است، خطرنشان کرد: زمانی که از ظرفیت بسته‌بندی استفاده کرده و این هنر را با بسته‌بندی مناسب راهی بازار کنند باعث رونق اقتصادی اصفهان شده و بهره‌ی آن در اصفهان است.

رئیس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران استان تصریح کرد: چاپ‌خانه‌هایی که در حال احداث است ملزم به رعایت همه استانداردها هستند و برای حفظ و بقای سرمایه‌گذاری خود این اقدام را در دستور کار قرار می‌دهد تا ما به سمت توسعه حرکت پایدار کنیم.

انصاری بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اتحادیه، چاپ‌خانه‌های کوچک است؛ چاپ‌خانه‌های کوچک به دلیل نداشتن فضای توسعه، پیگیر ایجاد شهرک چاپ بودیم، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سفارشات خرد چاپ‌خانه‌ها در شهرهاست، نیازمند احداث شهرک چاپ در نزدیکی شهر هستیم؛ اما به دلیل نداشتن نگاه صنعتی به صنعت چاپ این مهم محقق نشده است.

رئیس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران استان یادآور شد: ما باید چاپ‌خانه‌ها را حمایت کنیم تا بتوانند طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ در مکان‌های دیگر مستقر شده و برای احداث شهرک چاپ و جابجایی شرکت‌ها هزینه جابجایی زیادی را تحمیل می‌کند اضافه کرد: معمولاً شرکتی که در یک مکان مستقر شد احتمال جابجایی نداشته و این سبب شده که احداث شهرک چاپ بیش از پیش کمرنگ شود اما هنوز منصرف نشده‌ایم.

انصاری‌پور ابراز امیدواری کرد: صنعت چاپ اصفهان با این رشد و پیشرفت که یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود هر روز موفق‌تر باشد.

کد خبر 544389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.