تاثیر کسب و کار در توسعه و پیشرفت روستاها

سرپرست دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان گفت: نمایشگاه کسب و کار در توسعه و پیشرفت روستاها مهم است و لازم است بررسی شود که نمایشگاه کسب و کار چگونه می‌تواند در حوزه توسعه و پیشرفت روستاها تاثیر داشته باشد.

مجید جوهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأثیر نمایشگاه کسب و کار در توسعه و پیشرفت روستاها، اظهار کرد: لازم است بررسی شود که نمایشگاه کسب و کار چگونه می‌تواند در حوزه توسعه و پیشرفت روستاها تأثیر داشته باشد، در استان اصفهان حدود یک هزار و ۴۰۵ روستا وجود دارد و از این تعداد ۸۴۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و بر اساس قانون باید دهیاری داشته باشند و دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا هستند.

وی با اشاره به تسهیلگری برای صدور مجوزها و جذب سرمایه‌گذاری در روستاها با کمک دهیاران، ادامه داد: دهیاران وظایف متعددی دارند، به طور مثال در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، جمع‌آوری پسماند، صدور پروانه و … از جمله وظایف آنها است، دهیاران منتخب شورای روستاها هستند، یکی از وظایفی که دهیاران دارند بحث آموزش روستاییان است.

سرپرست دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه کسب و کار می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد آشنایی بیشتر با فرصت‌های کسب و کار باشد، لازم است ظرفیت‌هایی در جهت آموزش دهیاران فراهم کرد تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و قطعاً نتیجه آن باعث رونق معیشت و اقتصاد پایدار در سطح روستاها، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و ماندگاری جمعیت در روستاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستاها در فرآیند توسعه ملی نقش‌ها مؤثری دارد، تصریح کرد: وجود امنیت غذایی یکی از اصلی‌ترین نقش‌های روستاها است و اگر این افراد به شهرها بیایند قطعاً امنیت غذایی با مشکل روبرو می‌شود. همچنین اگر مردم از روستاها مهاجرت کنند به حاشیه شهرها می‌روند و بحث حاشیه‌نشینی به عنوان یک چالش اساسی ایجاد می‌شود و هزاران مشکلات شهری به وجود خواهد آمد، بنابراین حضور مسئولان ذی‌ربط در نمایشگاه کسب و کار باید زمینه‌ساز ایجاد کسب و کار و چرخه معیشتی در روستاها شود.

جوهری تصریح کرد: در حوزه کسب و کار اقدامات فراوانی از جمله کارآفرینی، تقویت صنایع مختلف مانند صنعت گردشگری و … می‌توان انجام داد، یکی از رویکردهای مدیریت استان هم این است که بتوانیم در حوزه صنعت گردشگری و بوم گردی در سطح استان به ویژه در روستاها به طور ویژه ورود پیدا کنیم و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و این موارد را تقویت کنیم، البته اگر تحریم‌ها برطرف شود، بهتر می‌توان زیرساخت‌های لازم را در روستا ایجاد کرد.

کد خبر 544380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.