بارها از حق طرح سوال از شهردار استفاده خواهیم کرد

بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار طرح سؤال هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده‌ی امروز با موضوع طرح سوال از شهردار بندرعباس برگزارشده است، اظهار کرد: سؤالاتی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح‌شده که شهردار امروز در جلسه، حاضر شده و در این جلسه به این سوالات پاسخ خواهد داد.

فاطمه جراره با اشاره به اینکه متأسفانه در فضای مجازی و برخی محافل تعبیرات مختلف و متفاوتی از این طرح سوال بیان‌شده است که بنده به‌عنوان رئیس شورا از کیان شورا دفاع خواهم کرد، خاطرنشان کرد: طرح سوال از شهردار چه به‌صورت شفاهی چه کتبی از اختیارات شورای اسلامی شهر بندرعباس است.

وی ادامه داد: به چالش کشیدن و به حاشیه بردن این وظیفه شورا، به ضرر مردم و شهرداری بندرعباس خواهد بود و نتیجه سال‌های قبل شورای اسلامی شهر بندرعباس بار دیگر رخ خواهد داد.

بارها از این حق طرح سوال از شهردار استفاده خواهیم کرد

جراره بابیان اینکه این شورا مزین به انقلابی بودن و جوان‌گرایی است و بارها از حق طرح سوال از شهردار استفاده خواهیم کرد، عنوان کرد: سوال از شهردار مساوی با استیضاح و عزل شهردار بندرعباس نیست بلکه اعضای شورا می‌توانند هر سؤالی را مطرح کنند و اگر یک‌سوم از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس قانع نشدند، آن زمان در جلسه دیگری می‌توان استیضاح کرد.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل طرح سوال از شهردار قانونی بوده و هست، تصریح کرد: بنده در شورای قبلی به همراه آقای بواشه تابوی طرح سوال از شهردار بندرعباس را شکستیم و تاوان آن را هم دادیم و در این دوره هم پای منافع مردم کوتاه نمی‌آییم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه فرصت استیضاح ۱۰ روزه است و ایکاش عضو شورا که گفت‌وگو می‌کند بتواند اطلاعات درستی مطرح کند و با مردم در میان بگذارد، اضافه کرد: مهدی نوبانی با رأی بالای ۱۰ نفر به شهرداری بندرعباس رسید و تمامی قسمت‌های شهرداری با وی دیدار و بیعت همکاری و حل مشکلات را دادند.

وی ادامه داد: نوبانی از روز ابتدا به ادعای خودش تیمی جهت بررسی عملکرد مدیران شهرداری بندرعباس ایجاد کرد که جای تقدیر و تشکر دارد اما انتظار می‌رفت پس از این بررسی با توان مضاعف به رفع مشکلات با تیمی جدید بپردازد.

جراره با بیان اینکه بسیاری از موضوعات شهرداری بندرعباس که بار مالی فراوانی دارد معطل برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بلندمدت شد، خاطرنشان کرد: پرونده‌های حقوقی علیه شهرداری بندرعباس در دستگاه قضائی نیز نمی‌تواند معطل بررسی آقای نوبانی ماند و مشاهده کردیم که امروز میلیاردها تومان از حساب شهرداری بندرعباس برداشته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه همه از اوضاع نابسامان شهرداری بندرعباس در هشت سال اخیر خبردار هستند و مردم از آن اتفاقات خسته شده‌اند و این ترکیب جوان انقلابی را امروز انتخاب کردند، بیان کرد: شورای اسلامی شهر بندرعباس وقت اضافی ندارد و باگذشت ۵ ماه از عمر شورای اسلامی شهر بندرعباس زمان زیادی گذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر اینکه دخالتی در عزل و نصب نداریم اما مردم انتظار از انتصاب مدیران توانمند دارند، اضافه کرد: حتی شهردار بندرعباس خواستار فهرستی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس شدند اما بنده مخالفت کردم.

وی ادامه داد: شهردار بندرعباس برای هر انتصابی آزاد است اما نمی‌توان از مسببان وضعیت فعلی شهرداری بندرعباس نیز بار دیگر استفاده کرد و حتی زحمت استعلام از دستگاه‌های نظارتی گرفته نشده است.

جراره با بیان اینکه شورای اسلامی شهر بندرعباس کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد و از اختیارات قانونی خود بهره می‌برد، افزود: همه از این شورای انقلابی تصمیمات صحیح و به‌دور از سیاسی‌کاری انتظار دارند و وقت این جلسه در اختیار شهردار بندرعباس است تا به سوالات پاسخ دهد.

طرح سوال از شهردار بندرعباس حق قانونی ما است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست با بیان اینکه انتظار داریم شهردار بندرعباس به شعارهایش در زمان انتصابش پایبند باشد و از آن مسیر دور نشود، اظهار کرد: پنج محور اساسی در شعارهای آقای نوبانی بود که هیچ‌کدام رعایت نمی‌شود و در بحث شفاف‌سازی و انتصابات نیز کاملاً خلاف وعده‌های شهردار بندرعباس در حال انجام است.

اسماعیل بواشه با اشاره به اینکه در این خصوص دوبار نطق انجام دادم و زمانی که جواب سؤالاتم گرفته نشد مجبور به طرح سوال شدم، خاطرنشان کرد: در حضور مردم ای‌کاش اعضای کانون انتصابات شهرداری بندرعباس نیز معرفی می‌شد تا شبهه سلیقه‌ای بودن انتصابات نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: در خصوص انتصابات شهرداری بندرعباس هیچ‌گونه استعلامی صورت نگرفته و بنده به‌سلامت و صداقت آقای نوبانی رأی دادم. ای‌کاش کاری نکنیم تا این دو موضوع را زیر سوال ببریم.

بواشه با بیان اینکه طرح سوال از شهردار بندرعباس حق قانونی ما است، عنوان کرد: افرادی که پشت پرده در حال مدیریت شهرداری بندرعباس هستند و از این اقدام خود دست نکشند در آینده به‌طور حتم اعلام خواهم کرد چه کسانی دخیل هستند.

باید از کارهای نمایشی دور کنیم

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست گفت: یکسری از اقدامات شهردار بندرعباس، اولویت فرهنگی ندارد و باید از کارهای نمایشی دور کنیم.

احمد عامری با بیان اینکه در حال حاضر در ایام فاطمیه حضور داریم و نسبت به آن حساس هستیم، تصریح کرد: نباید بگذاریم ایام فاطمیه کمرنگ شود و توجه خود را از آن کم کنیم. خجالت‌آور نیست در ایام فاطمیه از اول شهر تا انتهای آن یک پرچم فاطمیه مشهود نیست و درِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و روزشی شهرداری بندرعباس را تخته کنیم!

وی با اشاره به اینکه برای شهردار بندرعباس ظاهراً تنها میزش مهم است و به اقدامات ارزشی و فرهنگی کاری ندارد، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و ایام فاطمیه بزرگان دین کوتاه نمی‌آیند و کاهش مالی چرا تنها باید در موضوعات مذهبی پر رنگ باشد اما در سایر موارد کاهشی نبینیم.

عامری ادامه داد: برخی شهرداران ارباب‌رجوع که هیچ، کارکنان شهرداری بندرعباس هم اجازه حضور در دفتر شهردار مناطق را ندارند.

وی با بیان اینکه وظیفه اعضای شورای شهر صیانت از شهردار بندرعباس است، خاطرنشان کرد: امیدوارم شهردار بندرعباس نیز به این موضوع پایبند بوده و تغییر رویه دهد.

صاحب‌نظران شهرداری بندرعباس چه کسانی هستند؟

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه هنر مدیر کارآمد، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها است، بیان کرد: نیروهای شهرداری بندرعباس سرمایه این نهاد است اما آیا برنامه‌ای برای استفاده از مدیران گذشته داریم؟ وپس از تغییر تکلیف، مدیر قبلی چه می‌شود و از سرمایه‌گذاری شهرداری بندرعباس چه بهره‌ای برده‌ایم؟!

احمد کناری نژاد با تأکید بر اینکه دلیل اینکه برای تغییرات مدیران ۱۰ دقیقه قبل از انتصاب یا عزل اطلاع‌رسانی می‌شود جای تعجب دارد، اضافه کرد: اگر توان دفاعی از انتصاب نداریم چرا پس برخی افراد را انتصاب می‌کنیم و اگر شایسته هستند چرا پس از اعلام آن ترس داریم؟

وی ادامه داد: دو نیرو در دفتر شهرداری بندرعباس به کار گرفته‌شده‌اند که باید ببینیم رابطه استخدامی این دو نیرو چیست و چرا برخلاف حرف‌هایمان عمل کرده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه صرف قدم زدن در یک محل و گفتن درباره تأسیس شهربازی در آن محل که البته اقدامی صورت نگرفته است، عنوان کرد: خرد جمعی و صاحب‌نظران شهرداری بندرعباس چه کسانی هستند؟

وی با بیان اینکه شهردار بندرعباس از ۲۴۰ پرونده در دادگاه صحبت می‌کند درحالی‌که تنها ۳۰ پرونده موجود است، تصریح کرد: حق اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز دعوت از شهردار و پاسخگویی به سوالات است و سه بار آمدن به شورا و پاسخگویی به سوالات که جای ناراحتی ندارد.

کناری نژاد با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ۴ میلیارد تومانی در تیم فوتبال شهرداری بندرعباس صحت ندارد، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی همچون جاده ساحلی بندرعباس نیز در حالی روند اجرایی خود را طی می‌کند که پیمانکاران نیز ناراضی بوده و پس از دیدار با شهردار بندرعباس در حال رها کردن پروژه هستند.

هیچ‌کدام از اعضای شورا به دنبال سهم خواهی نبوده و نیستند

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه بنده در خصوص سفر شهردار بندرعباس هیچ سؤالی نکرده و ندارم و در خصوص مأموریت‌های شهردار بندرعباس نطقی نکردم، خاطرنشان کرد: خوشحالم از همان اول انتخاب درستی انجام دادم و عدم صداقت آقای نوبانی برای بنده ثابت‌شده و بیانات امروز شهردار بندرعباس امروز جای تأسف دارد.

سید رضا موسوی با اشاره به اینکه شما در حضور سایر اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کردید که اکثر نیروهای شهرداری بندرعباس دارای پرونده سیاه هستند چگونه امروز ما را زیر سوال می‌برید، اضافه کرد: شورای شهر به‌هیچ‌وجه دنبال جوسازی و حاشیه نبوده و نیست و در این مدت هیچ‌یک از اعضای شورای شهر حرفی نزد.

وی با بیان اینکه بنده در دفتر شهردار بندرعباس برای حل معضل آتش‌نشانی بندرعباس حاضر شدم و حتی نامه هم تایپ کردم، عنوان کرد: بنده و سایر همکارانم هیچ توهینی نکردیم اما در کمال تعجب دوستان شما ما را لایق توهین دیدند و هر آنچه خواستند نثارمان کردند.

موسوی عنوان کرد: کسی که در خصوص مسائل شهری دغدغه دارد و عملکرد را نقد می‌کند، به دنبال بهتر شدن اوضاع است نه مچ‌گیری و اتهام زدن.

وی با بیان اینکه در همین زمان به شهرداران مناطق و معاون شهردار بندرعباس تماس گرفتم که مشکلات را برطرف کنند تا چهره شهرداری بندرعباس مخدوش نشود، اظهار کرد: شما خودتان در مورد یکی از انتصاباتتان اعلام کردید که اشتباه کردم و شما پیشنهاد بدهید که همان زمان چون امروز را می‌دیدیم از معرفی صرف‌نظر کردیم تا دستتان برای انتخاب و انتصاب باز باشد.

وی افزود: دوستان خبرنگار و مجموعه‌های وابسته به شما آبرو برای شورا باقی نگذاشته‌اند؛ آدم‌های شما به شورا توهین کرده‌اند و اتهام وارد کرده‌اند؛ خود بنده در دفتر شما نشستم و برای حل مشکل آتش‌نشانی نامه تایپ کردم و ده‌ها بار به شما برای حل مسائل مختلف کمک کردیم؛ چه طور شد که دوستان شما شورا را لایق توهین و اتهام دانستند. آقای شهردار چه کرده‌اید از ۱۰ رأی روز اول ۶ نفر امروز مخالف شما شده‌اند.

موسوی تاکید کرد: ما داریم دروغ می گوئیم، شورا شما را اذیت کرده است؟ شورا نامه نوشت که همه مأمورها از شهرداری بروند این نامه نوشته شد تا دست شما باز شود.

وی ادامه داد: آقای شهردار چرا به مردم دروغ می‌گوئید؟ ما قصد دعوا و مچ‌گیری نداریم اما شما گفتید اکثر نیروهای شهرداری که به دنبال انتخاب آنها هستید دارای پرونده هستند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه به شورا اتهام می زنید که به دنبال جنجال هستید، تصریح کرد: اگر اعضای شورا به دنبال جنجال بودند با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند اما شما این کار را کردید و به وسیله رسانه‌های نزدیک مجموعه شما آبروی شورا را بردید. شما می‌گوئید مصاحبه نکردید بله آدم‌های شما به شورا اتهام زدند.

وی همچنین گفت: آقای نوبانی هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر به دنبال سهم خواهی نبوده و نیستند و اگر هر یک از اعضا سهم‌خواهی کردند، معرفی کنید.

موسوی اضافه کرد: شما تکرار کردید که برای بیان مشکلات نطق نکنید، ما نطق نکردیم خصوصی گفتیم آیا گوش کردید؟ شما در مقابل اصحاب رسانه به شورا اتهام می زنید.

ما تا انتها حامی شهردار هستیم

حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی از موافقان شهردار نیز در این جلسه با تاکید بر حمایت از مهدی نوبانی گفت: ما تا انتها حامی شهردار هستیم و از او حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مطمئن هستم با همین روند تلاش شهردار بندرعباس نیز نتیجه می‌دهد و بنده با تمامی توان پای دفاع از آقای نوبانی هستم، اضافه کرد: بنده به همراه سه عضو دیگر پای حق ایستادگی می‌کنیم و هرگز قابل معامله نبوده و نیستم.

کد خبر 544374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.