توانمندسازی حوزه بین‌الملل وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توانمندسازی حوزه‌های بین‌الملل وزارت بهداشت باید مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری کارگاه‌ها، جلسات و ارائه مقاله‌ها این مهم محقق شود.

به گزارش ایمنا، محمدحسین نیکنام در هشتمین نشست شورای بین‌الملل کلان منطقه ۹ کشور، با بیان اینکه وزارتخانه برنامه مدونی برای توانمندسازی دارد و شنبه‌های هر هفته در این راستا جلساتی با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان برگزار می‌شود، افزود: دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ نیز می‌توانند در برنامه‌های ارائه شده وزارت خانه مشارکت و حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مشابه در دانشگاه‌های منطقه قابل برگزاری است، افزود: بیان چالش‌ها و سیاست‌های دانشگاه‌ها منجر به تمرکزگرایی و همسوسازی اهداف و نیازها می‌شود.

نیکنام با بیان اینکه بکارگیری نیروهای متدین در عرصه بین‌الملل بسیار مهم و ضروری است، گفت: این افراد منعکس‌کننده‌ی چهره اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین باید شخصیت‌های متدین، آگاه به علم ارتباطات و ارزش‌های اسلامی در این حوزه‌ها گماشته شود.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: مباحث و امور بین‌الملل در جلسات هیأت رئیسه دانشگاه‌ها به جهت فضاسازی مناسب مطرح شود، همچنین توجه بیشتر به امور و بخش‌های بین‌الملل از دیگر مباحث موردتوجه در این جلسه خواهدبود.

نیکنام عملکرد مناسب را نقطه قوت و ابزار معرفی توانمندی‌های امور بین الملل ذکر کرده و ادامه داد: جذب دانشجو و بیمار خارجی بخشی از اقدامات و عملکردی است که اهمیت روابط بین‌الملل را نمایان می‌کند.

وی گفت: کشور دارای ظرفیت‌های گسترده در حوزه سلامت و آموزش است و باید از آن‌ها برای معرفی داشته‌های نظام بهره مند شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 544344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.