تدوین نقشه آرزوهای شهروندان در اسپانیا

شورای استان گوئیپوسکوای اسپانیا ابتکار جدیدی را اعلام کرده است که از ۲۳ دسامبر آغاز می‌شود و هدف آن نشان دادن اهمیت نظر شهروندان در توسعه شهر است؛ شهرداری نام این ابتکار را نقشه آرزوهای شهر گذاشته است چرا که با نظرات شهروندان انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس این پروژه، شهروندان می‌توانند نظرات و آرزوهای خود را در مورد شهر توسط یک سیستم، ضبط کنند؛ سپس دستگاه این صحبت‌ها را در یک صفحه نمایش بزرگ نصب شده در میدان اصلی شهر به نور، رنگ و کلمات تبدیل می‌کند. این برنامه به عنوان یک تمرین مشارکت جمعی تحت شعار" گوئیپوسکوا را با صدای خود روشن کنید" در نظر گرفته شده است.

پیام هر شرکت کننده داوطلب از طریق یک سیستم تشخیص صدا گرفته می‌شود که باعث روشن شدن صفحه می‌شود. پیغام‌های شرکت‌کنندگان به دو زبان باسکی و اسپانیایی قابلیت ضبط شدن دارد، فقط کافی است که شهروندان روبروی سیستم ضبط حاضر شوند و نظر خود را ابراز کنند. سیستم به صورت خودکار و هوشمند سخنان را در قالب رقص رنگ و نور پخش می‌کند.

تدوین نقشه آرزوهای آینده شهر در اسپانیا توسط شهروندان

در پایان هر روز، مطالب به صورت خلاصه بر روی صفحه نمایش تحلیل و نمایش داده می‌شود.

به منظور تشویق شهروندان به مشارکت و تا زمانی که پروژه ادامه دارد، برخی از چهره‌های معروف و آشنای محلی در میدان Gipuzkoa حاضر می‌شوند و نظرات خود را بیان می‌کنند.

افرادی که تمایل داشته باشند در تدوین نقشه آرزوهای آینده شهر شرکت کند می‌توانند تا ۵ ژانویه این کار را انجام دهد. این فرصت از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به جز روزهای ۲۵ دسامبر و ۱ ژانویه وجود دارد.

تدوین نقشه آرزوهای آینده شهر در اسپانیا توسط شهروندان

کد خبر 544325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.