برگزاری کارگاه لایه‌چینی در گالری نقش‌خانه

کارگاه لایه‌چینی با حضور استاد منصور خادم خراسانی در گالری نقش‌خانه حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایه‌چینی هنری است که مختص ایران نبوده و در بسیاری از تمدن‌های باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ با این تفاوت که در هر منطقه با مواد و مصالح بومی همان منطقه تهیه و اجرا می‌شده است. این هنر را می‌توان از زیرمجموعه هنرهای سنتی وابسته به معماری دانست که دارای قدمتی دیرینه در ایران است و اولین نشانه‌های آن را می‌توان بر روی کاشی‌های ایلخانی مشاهده کرد هر چند که اوج هنر لایه‌چینی در ایران، در دوران صفوی دیده می‌شود.

منصور خادم خراسانی یکی از هنرمندان هنر لایه‌چینی است. وی متولد سال ۱۳۳۹ در اصفهان است. او در سال ۱۳۵۹ از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان دانش آموخته شد. وی با ورود به رشته صنایع دستی در دانشگاه هنر اصفهان از محضر استادانی چون یسایی شاجانیان بهره برد. خادم خراسانی همچنین در اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به عنوان استادکار در مرمت بناهای تاریخی ایران فعالیت داشته است.

پیش از این نمایشگاهی از آثار نقاشی و لایه‌چینی "منصور خادم خراسانی" در گالری نقش‌خانه، برگزار شده بود، در روزهای ششم و هفتم دی‌ماه نیز کارگاهی درباره هنر لایه‌چینیِ این هنرمند در گالری نقش‌خانه برگزار خواهد شد.

کارگاه لایه‌چینی استاد منصور خادم خراسانی دوشنبه و سه‌شنبه _ششم و هفتم دی‌ماه_ ساعت ۱۵ تا ۱۸ در گالری نقش‌خانه حوزه هنری استان اصفهان، واقع در در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، ساختمان سوره برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می‌توانند با شماره ۰۳۱۳۲۲۱۵۶۸۶ تماس بگیرند.

برگزاری کارگاه لایه چینی در گالری نقش‌خانه

کد خبر 544187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.