صدور مجوز شروع عملیات ساختمانی و خاکبرداری از اختیارات شهرداری است

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: صدور مجوز شروع عملیات ساختمانی و مجوز خاکبرداری‌ها پس از لحاظ کردن مباحث فنی و نظریه مهندسان مربوطه تنها توسط شهرداری صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد سالاری در خصوص مشکلات اخیر به وجود آمده پیرامون جمع آوری خاک و نخاله و شروع عملیات ساختمانی و خاک‌برداری، اظهار کرد: مجوز عملیات ساختمانی و خاکبرداری‌ها پس از لحاظ نمودن مباحث فنی و نظریه مهندسین مربوطه تنها توسط شهرداری صادر می‌شود.

وی افزود: سازندگان به هنگام عملیات خاکبرداری موظف هستند خاک و نخاله‌های حاصل از خاکبرداری خود را به معدن تخلیه در توسکستان که توسط شهرداری تهیه شده است انتقال دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: شهرداری صدور مجوز خاکبرداری‌ها را به هیچ شرکت یا ارگانی تفویض اختیار نکرده و مدیریت کلیه امور با شهرداری است و تنها بحث نظارت در امور خاک و نخاله و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز و همچنین حمل نخاله‌های ساختمانی به شرکت طرف قرارداد واگذار شده است.

سالاری اضافه کرد: هرگونه توقف عملیات خاکبرداری و ساختمانی تنها از طرف مأموران شهرداری انجام می‌شود.

وی با انتقاد از اتفاقات اخیر، تاکید کرد: هر حرکتی که موجب اختلال در امر خدمات رسانی به شهروندان و سازندگان شود قابل قبول نیست و در جلسات متعدد با فعالان این حوزه و نمایندگان انتظامی و دادستانی بر این موارد تاکید شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان تصریح کرد: حرکت باید بر مدار قانون باشد و رفتار خارج از مقررات و ضوابط قانونی مورد تأیید شهرداری نیست و در صورت مشاهده مواردی خارج از ضابطه، مورد از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

کد خبر 544134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.