رفع بیش از ۴۵ هزار مورد سد معبر در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رفع بیش از ۴۵ هزار مورد سد معبر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح شهر خبرداد.

سید محسن رهنمایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: علاوه بر رفع سد معبرهای صورت گرفته در مناطق ۱۳ گانه شهرداری در ۹ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۸ هزار مورد اخطاریه نیز در راستای ارتقای انضباط شهری صادر شده است.

وی ادامه داد: سد معبر یکی از مهم‌ترین معضلات خدمات شهری است که می‌تواند علاوه بر ایجاد نازیبایی در محیط‌های شهری، آرامش شهروندان را نیز دچار مخاطره کند به همین منظور حسب تکلیف ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اقدامات مختلفی در راستای مقابله با این معضل شهری به صورت شبانه روزی در سطح شهر مشهد در حال انجام است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: مواردی نظیر تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز، قراردادن اشیا در معابر، قرارگیری خودروهای فرسوده در معابر، دستفروش‌ها و … بخشی از موارد تخلفات در حوزه سد معبر است که در این میان قراردادن اقلام و اشیا در معابر و نصب پرده‌های تبلیغاتی غیرمجاز در صدر تخلفات حوزه سد معبر قرار دارند.

وی گفت: در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری مشهد، توانمندسازی و آموزش افراد فعال در حوزه سد معبر در راستای افزایش دانش اجرایی و عملیاتی آن‌ها بوده و در همین راستا جلسات آموزشی مختلفی با موضوعاتی از قبیل مسئولیت پذیری اجتماعی، آشنایی با قوانین و مقررات، عدالت ترمیمی و… به صورت دوره‌ای برای نیروهای شاغل در حوزه سد معبر برگزار می‌شود تا این افراد با استفاده از روش‌های منطقی و با رفتاری مناسب، نسبت به رفع سد معبر اقدام کنند.

رهنمایی خاطرنشان کرد: در سال جاری با هماهنگی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران، گام‌های مطلوبی را در زمینه توسعه عدالت ترمیمی برداشته است؛ ۱۳ اکیپ مصالحه گر نیز در حوزه سد معبر، با رویکرد ترمیمی راه اندازی شده است تا برخوردهای ترمیمی به تدریج در حوزه انضباط شهری، جایگزین برخوردهای چالشی احتمالی شود.

کد خبر 544045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.