مروری بر دستاوردهای عملیات «کربلای۴»

یک تحلیگر مسائل دفاع مقدس گفت : فریب دشمن ، نمایش قدرت  و اقتدار رزمندگان و عملیات غرور آفرین کربلای ۵ از جمله دستاوردهای مهم و ارزشمند عملیات کربلای ۴ است .

محسن نصری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای ارزشمند عملیات کربلای ۴ اظهار کرد: علی رغم اینکه نیروهای دشمن از عملیات کربلای ۴ مطلع بودند، اما لشکر های غواص ایرانی توانستند خط دشمن را بشکنند و بخشی از جزایر دشمن را تصرف کنند.

وی افزود: خط شکنی غواصان در عملیات کربلای ۴ نشان دهنده قدرت، اقتدار یگان های نظامی ایران تلقی می شود، زیرا با ورود غواصان ایرانی به اروند رود دشمن شروع به تیراندازی کرد اما رزمندگان توانستند ازمنطقه عبور کنند.

این تحلیلگر مسائل دفاع مقدس ادامه داد: دومین دستاورد بزرگ و مهم فریب خوردن دشمن است، زیرا با وجود اطلاع از عملیات نتوانست به تمام اهداف خود برسد و در مدت ۲۴ ساعت عملیات به پایان رسید.
نصری تاکید کرد: بعد از این عملیات دشمن تصور می کرد، به دلیل اینکه ایران نتوانسته به پیروزی برسد قرار نیست عملیات دیگری رخ دهد، پس بنابر این از تحرکات نیرو های ایرانی غفلت کرد و، همین موضوع سبب شد زمینه برای عملیات کربلای ۵ فراهم شود.

وی ادامه داد: بنابراین خون پاک شهیدان عملیات کربلای ۴، غفلت دشمن و کسب تجربه عاملی شد که به فتح بزرگ در عملیات کربلای ۵ به دست آید.

نصری خاطر نشان کرد: پس از عملیات کربلای ۵، مقامات ارشد ایران برای تصویب قطعنامه ۵۹۸ پیگیری های لازم را انجام دادند و برخی خواسته های آنها نیز پذیرفته شد، بنابراین با عملیات کربلای کربلای ۴ و ۵ به جهانیان ثابت شد، که جوانان و رزمندگان ایرانی نا امید نشدند و موفقیت بزرگتری را رقم زدند.

کد خبر 544023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.