نمایشگاه باید ویترین فعالیت یک استان یا کشور باشد

یک فعال اقتصادی گفت: نمایشگاه کمک می‌کند تا کسب و کارها رقبای خود را بشناسند و نقاط ضعف خود را در نقاط قوت دیگری پیدا کنند.

میثم اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با نمایشگاه کسب و کار، اظهار کرد: از سال ۸۳، هجدهمین نمایشگاهی است که شرکت می‌کنم. نمایشگاه‌ها دو بازخورد به افراد شرکت کننده می‌دهد. یکی سرگرمی مانند فروش پاییزه و دیگری کسب و کار که می‌تواند کمک کند تا بدانیم فضای استان چه امکانات و رقبایی دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در نمایشگاه‌های متعددی شرکت کردم ولی در این نمایشگاه فرصت‌هایی را دیدم که می‌تواند کمک کننده کار ما باشد. تا قبل از حضور در این نمایشگاه نمی‌دانستم چنین امکاناتی در اصفهان وجود دارد.

این فعال اقتصادی افزود: نمایشگاه کسب و کار مورد پسند اکثر افراد جامعه نیست و تخصصی است، من هم اگر آمدم برای گرفتن ارتباط با مسئولانی است که از نمایشگاه بازدید می‌کنند. نشستن در غرفه‌ها فایده‌ای ندارد، افراد باید با غرفه‌های دیگر صحبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری نمایشگاه مناسب نیست. ساعت نمایشگاه از ۱۰ صبح تا شش بعد از ظهر مناسب شهرهایی مانند تهران است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: نمایشگاه بهترین مکان برای تست محصولات خوراکی است؛ زیرا جامعه هدف آن تمامی شهروندان است. نمایشگاه کمک می‌کند تا افراد رقبای خود را بشناسند و نقاط ضعف خود را در نقاط قوت دیگری پیدا کنند.

اسلامیان در رابطه با مالیات نمایشگاه، اظهار کرد: وقتی یک کسب و کار در این نمایشگاه شرکت می‌کند، یک فاکتور ثبت می‌شود برای گواهی شرکت در این نمایشگاه صادر می‌شود. اداره امور مالیاتی شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند را به شکل یک شرکت سود ده می‌بیند و با فرض سود ده بودن از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مالیات اخذ می‌کند که می‌تواند در راه این کسب و کارها مانع ایجاد کند.

کد خبر 544012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.