نبود بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های ساوه، چالش مهمی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است

نشست کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر ساوه با محوریت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در محل شهرداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مجرد در نشست کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر ساوه با اعلام آمادگی جهت جذب سرمایه گذاران اماراتی در ساوه، اظهار کرد: شهرستان ساوه دارای طرح‌ها و ظرفیت‌های شهری متنوعی در بخش‌های تاریخی، سنتی، آئینی، مذهبی، انرژی‌های تجدید پذیر و… است که نهادها با مشخص نمودن چشم انداز و وظایف خود می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در جهت پویایی شهر حرکت کنند.

وی ادامه داد: مهمترین چالش در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در ساوه نبود یک بانک اطلاعاتی منسجم از ظرفیت‌های این شهر در بخش‌های مختلف است، علاوه بر آن لازم است با تبلیغاتی گسترده این فرصت‌ها را به سرمایه گذاران خارجی معرفی نمود.

مجرد اظهار کرد: حدود ۴۰۰ هزار ایرانی در کشور امارات مقیم هستند که بسیاری از آنها آمادگی سرمایه گذاری در آن کشور را دارند در حالی که ما می‌توانیم این سرمایه گذاران را به داخل کشور و به شهرهایی چون ساوه هدایت نمائیم.

سرکنسول اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دبی و امارات با اشاره به سرعت اجرای پروژه‌ها در کشور امارات نسبت به ایران خاطرنشان کرد: در کشور ما بوروکراسی‌های اداری طولانی است و این موانع موجب دلسردی سرمایه گذاران می‌شود، در این زمینه نیازمند چابک سازی در فرآیند اداری طرح‌ها هستیم.

مجرد خاطرنشان کرد: باید با نگاه به ظرفیت‌های شهر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره برده و در این راه تجربیات موفق شهرهای مشابه ساوه را الگو قرار دهیم.

کد خبر 544010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.