جابه‌جایی امن ۲۲ میلیون مسافر در صنعت هوایی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با فعالیت شبانه‌روزی پلیس در فرودگاه‌های کشور، طی هشت ماهه سال جاری حدود ۲۲ میلیون مسافر با بیش از ۲۴۰ هزار سوتی پرواز در امنیت کامل جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس فرودگاه معرف پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مقابله با جرایم حوزه فرودگاهی به خصوص پیشگیری از ترانزیت کالا و ارز قاچاق، حمل مواد مخدر همچنین تأمین نظم و امنیت فرودگاه‌ها برای جابجایی امن مسافران از اصلی‌ترین مأموریت‌های این پلیس است که با احساس مسئولیت بالا، هوشیاری و قاطعیت بیشتری اجرا می‌شود.

وی افزود: پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری علاوه بر برقراری نظم و امنیت مطلوب در ایستگاه‌های پروازی، توفیقات قابل توجهی نیز در امر پیشگیری و کشف جرایم و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در ۸ ماهه سال جاری داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده همه سرقت‌های به وقوع پیوسته توسط پلیس فرودگاه کشف شده، تصریح کرد: در این رابطه ۱۸۹ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات این پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی مجموع کالا و ارز قاچاق کشف شده بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان برآورد شده است که در این رابطه ۹۴۲ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

معصوم بیگی میزان کشفیات مواد مخدر در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ در سراسر فرودگاه‌های کشور را بیش از یک تن اعلام کرد و افزود: با چهره زنی و دقت عمل مأموران در گیت‌های بازرسی، ۷ هزار و ۸۲۲ متهم در این خصوص دستگیر شده‌اند.

کد خبر 543927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.