آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان

اجرای طرح «کلاس شهر» در مدارس اصفهان به صورت رسمی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مسئولان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان، همراه با جمعی از آموزگاران و مدیران مدارس شهر اصفهان در سالن همایش کتابخانه مرکزی گردهم آمدند تا در آئینی، آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان را جشن بگیرند.

طرح کلاس شهر تلاشی از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای آموزش مباحث اجتماعی، محیط زیست و اخلاق شهروندی به دانش‌آموزان است که با همراهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان به تدوین کتاب‌هایی در این زمینه منجر شد و پس از اجرای آزمایشی، قرار است از این پس در تمام مدارس اصفهان و در دو پایه اول و ششم دبستان تدریس شود.

آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان با نمایش کلیپ‌هایی از مراحل آماده‌سازی کتاب‌های این طرح و همچنین اجرای آن در تعدادی از مدارس اصفهان آغاز شد و در ادامه، نمایش بخش‌هایی از سریال قصه‌های مجید خاطرات حاضران در این مراسم را زنده کرد.

مرتضی حسینی یا همان آقای حیدری معلم ریاضی و ورزش مجید در این سریال، در ادامه برنامه بر روی صحنه رفت و با همراهی دختران و پسران دانش‌آموز به اجرای یک نمایش کوتاه درباره اهمیت بازیافت پرداخت و در ادامه هم حضور محمدعلی میاندار که نقش معلم سخت‌گیر ریاضی مجید را از او به یاد داریم، با همان شوخ‌طبعی همیشگی به ایفای نقش پرداخت تا این دو هنرمند پیشکسوت حاضران را به سال‌های پخش آن مجموعه دیدنی ببرند.

آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان

در ادامه مجتبی شاه‌مرادی، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تداوم اقدامات خوب گذشته را یکی از اهداف مدیران جدید شهرداری اصفهان دانست و اظهار کرد: جا دارد از تلاش‌های مدیرعامل سابق سازمان و همکاران ایشان برای به ثمر نشستن طرح کلاس شهر تشکر کنم.

وی افزود: اگر قرار است اصفهان شهر زندگی باشد این امر به دست فرزندان این شهر و دختران و پسران دانش‌آموز رقم می‌خورد، چون آن‌ها صاحبان آینده اصفهان هستند که قرار است از این میراث گرانقدر پاسداری کنند و امیدوارم اصفهان همچنان بدرخشد.

شاه‌مرادی با بیان اینکه با تلاش‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی در ادوار گذشته شهر اصفهان تبدیل به یک کلاس درس شد، ادامه داد: با اجرای طرح کلاس شهر، این بار شهر به داخل کلاس برده می‌شود تا با آموزش مهارت‌هایی که در گذشته خلأ آنها احساس می‌شد، آینده بهتری داشته باشیم و شئون گوناگون فرهنگ شهروندی را در رفتار تک‌تک شهروندان ببینیم.

طرح کلاس شهر می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: اگر طرح کلاس شهر نتایج و بازخوردهای خوبی داشته باشد، عزم ما بر تداوم این طرح استوار است. این اتفاق بزرگ که در کشور بی‌نظیر است می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد و آمادگی داریم محتوای این طرح و سایر طرح‌های شهرداری را در اختیار سایر استان‌ها نیز قرار دهیم.

وی با اشاره به توجه ویژه به سه‌ضلعی خانواده، معلم و دانش‌آموز در این طرح بیان کرد: کتاب‌های طرح کلاس شهر برای هر سه این ارکان آماده شده و اگر این سه رکن به خوبی در کنار هم قرار گیرند شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان

همچنین سعید امامی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تعامل خوب اداره‌کل آموزش و پرورش استان و وزارت آموزش و پرورش برای به ثمر نشستن طرح کلاس شهر گفت: هم‌اکنون کتاب‌های این طرح در میان دروس رسمی پایه‌های اول و ششم دبستان قرار گرفته که جا دارد از همکاران خود در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مسئولان آموزش و پرورش استان تشکر کنم.

وی با اشاره به چاپ ۱۰۰ هزار جلد کتاب طرح کلاس شهر برای پایه‌های اول تا ششم دبستان افزود: از این تعداد ۷۰ هزار جلد کتاب به آموزش و پرورش تحویل داده شده و ۳۰ هزار جلد نیز تا روز شنبه تحویل داده خواهد شد تا طرح کلاس شهر از دی ماه جاری به صورت رسمی در مدارس اصفهان آغاز شود.

وی تصریح کرد: استمرار این طرح و اجرای آن در سایر پایه‌های تحصیلی مستلزم همت جدی اداره‌کل آموزش و پرورش استان برای اجرای درست این طرح و نظارت بر اجرای کامل آن در مدارس است. سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز به حمایت‌های خود از اجرای این طرح ادامه خواهد داد و قطعاً در آینده شاهد نتایج ملموس اجرای طرح کلاس شهر در اصفهان و پایبندی شهروندان به فرهنگ شهروندی خواهیم بود.

لیلا سادات ابطحی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه طرح کلاس شهر در تیرماه ۹۸ میان این اداره‌کل و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این طرح در راستای شعار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «مدرسه در خدمت محله، محله در خدمت مدرسه» اجرا شد.

وی با بیان اینکه شهروندان کوچک شهر باید در رشد آن برای داشتن شهر بهتر و امن‌تر مشارکت داشته باشند، ادامه داد: باید مهارت‌های دانش‌آموزان پایه ابتدایی را توسعه دهیم تا در آینده شهروندانی مسئولیت‌پذیر و تأثیرگذار باشند و به شهر خود احساس تعلق داشته و درباره حفظ محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

ابطحی با اشاره به آموزش محتوای طرح کلاس شهر به صورت آزمایشی طی ۲ سال افزود: در ادامه این محتوا مورد بازنگری قرار گرفت و کتاب‌های آن پس از چاپ و مورد تأیید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و این محتوا علاوه بر استان اصفهان، آماده ارائه به تمام کشور است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه این طرح با وجود تغییر مدیریت‌ها را نشان‌دهنده همت بالا و خوش‌فکری مدیران شهرداری دانست.

وی با اشاره به رونمایی از کانال کلاس شهر در شبکه شاد برای تبادل‌نظر میان معلمان و مدیران خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه‌یافته پیش‌تر از ما به ارائه آموزش‌های شهروندی به شهروندان کوچک خود پرداخته‌اند اما برای ما نیز دیر نیست و امیدوارم در آینده شاهد ثمرات مبارک این طرح باشیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم زنگ طرح کلاس شهر نواخته و کانال کلاس شهر در شبکه شاد آموزش و پرورش رونمایی و پیام شهردار اصفهان توسط مجتبی شاه‌مرادی معاون فرهنگی شهردار در این کانال بارگذاری شد.

کد خبر 543889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.