۷۵۰ زندانی در انتظار کمک خیران/اصفهان مقام اول آزادسازی زندانیان

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم مالی با کمک خیران در حال آزادی از زندان هستند، برای آزادسازی این زندانیان به مبلغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است در مجموع ۷۵۰ زندانی بدهی مالی که برای آزادسازی آنها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است چشم انتظار کمک خیران هستند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۸ نفر زندانی جرایم مالی با کمک خیران استان اصفهان آزاد شدند که ۶۰ نفر از آنها مربوط به آذرماه می‌شود و ۱۶ نفر آنها زن و بقیه مرد بودند.

وی میزان بدهکاری این زندانیان را ۱۸۸ میلیارد تومان برشمرد و افزود: نقدینگی محکومان هم هفت میلیارد تومان بود، ۷۶ میلیارد تومان از طریق رضایت شکات و ۴۷ میلیارد تومان از طریق اعسار تأمین شد. همچنین از محل صندوق تأمین خسارت بدنی هم ۱۶ میلیارد تومان تأمین و ۱۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی پرداخت شد همچنین پنج میلیارد تومان از محل کمک بلاعوض ستاد دیه کشور و ۲۳ میلیارد تومان از طریق ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان در اختیارمان قرار گرفت و توانستیم این اقدامات را انجام دهیم.

آزادی حدود ۷ هزار زندانی در یک دهه

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان، مقام نخست کشور در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم مالی را مربوط به اصفهان دانست و گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از شش هزار و ۶۷۹ زندانی جرایم مالی در استان آزاد شدند و آمار آزادسازی آذرماه نیز به حدود ۶۰ نفر می‌رسد که در مقایسه با ماه‌های دیگر تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی دلیل افزایش آزادسازی زندانیان را کمک بیشتر خیران به ستاد دیه دانست و افزود: در وصول کمک‌های خیران به ستاد دیه نیز امسال در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۶۵ درصدی روبه‌رو هستیم که به دلیل افرایش ۶۹ درصدی برگزاری مراسم گلریزان از سوی ستاد و رشد ۶۳ درصدی وصول کمک‌های مستقیم افراد به ستاد بوده است.

کمک ۲۱ میلیاردی خیران اصفهانی در یک سال

گرجی‌زاده از جذب ۲۱ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان کمک مردمی به ستاد دیه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: مبلغ وصولی در گلریزان‌ها ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون بوده همچنین چهار میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از طریق مراجعه افراد به خیریه وصول شده بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: مراجعه خیریه به بانک نیز ۱۳ درصد رشد داشته و حدود ۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌ها به حساب ستاد دیه واریز شده که میزان وصولی‌های امسال ستاد آزادسازی زندانیان را در مجموع به ۲۱ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسانده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به کمک چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی سال گذشته بنیاد مستضعفان به ستاد، گفت: در سال گذشته برخی قید و بندها برای آزادسازی زندانیان مهریه و نفقه نیز برداشته شده بود اما بر اساس آئین‌نامه امسال ستاد، آزادسازی‌ها با شرایط مشخصی انجام می‌شود که بعضی از آن‌ها دست ما را بسته است اما با همین شرایط، توانستیم تعداد خوبی را نسبت به پارسال آزاد کنیم که اگر رقمی که مستقیم از طریق بنیاد مستضعفان آزاد شده را از آمار نهایی کم کنیم، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد آزادسازی زندانی داشتیم.

آسیب‌های زندان برای زندانیان جرایم مالی و خانواده آنها

وی کمک‌های مردمی در این حوزه را بسیار مؤثر و کارساز دانست و ادامه داد: روزانه افراد زیادی برای کمک به زندانیان جرایم مالی به ستاد مراجعه می‌کنند که در بین آنها تعداد زیادی جوان نیز به چشم می‌خورد. همچنان از مردم درخواست داریم که از طریق مراجعه به ستاد یا واریز کمک‌های خود به شماره حساب‌های ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ بانک صادرات و ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ بانک ملی، به کسانی کمک کنند که در این شرایط، کسی را به جز خدا ندارند و اگر مردم دستشان را نگیرند، در زندان می‌مانند که برای خودشان، خانواده‌هایشان و دیگر افراد جامعه، آسیب‌های زیادی به همراه دارد.

گرجی‌زاده یادآور شد: اگر خانواده زندانیان در جامعه بدون سرپرست بمانند، به جرم و تخلف روی می‌آورند و آسیب‌های آن دامن‌گیر همه افراد جامعه می‌شود، بنابراین امیدواریم مردم به این موضوع توجه کنند و با هر کمکی که در توان دارند ما را در آزادسازی زندانیان جرایم مالی یاری کنند.

اصفهانی‌ها در کار خیر الگو هستند

وی مردم استان را در انجام کار خیر الگویی برای کشور توصیف کرد و گفت: رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور نیز به شکل رسمی اعلام کرد که استان اصفهان در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم مالی، مقام نخست کشور را دارد و با فاصله زیادی در بین استان‌ها قرار می‌گیرد چون با استانی که در مقام دوم آزادسازی زندانی جرایم مالی قرار دارد بیش از ۱۰۰ زندانی آزاد شده، فاصله دارد.

۲۰۰ زندانی در حال آزادسازی / ‏۷۵۰‬ زندانی چشم انتظار کمک مالی خیران

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم مالی با کمک خیران در حال آزادی از زندان هستند، افزود: برای آزادسازی این زندانیان به مبلغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم، در مجموع ۷۵۰ زندانی بدهی مالی که برای آزادسازی آنها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان، نیاز است چشم انتظار کمک خیران هستند.

وی فعالیت ستاد را متمرکز در آزادسازی زندانیان معرفی کرد و افزود: در حوزه حمایتی خدماتی نداریم چون اگر سرپرست خانوار آزاد شود، همه مشکلاتشان حل می‌شود اما اگر بخواهیم خانواده زندانیان را تحت پوشش قرار دهیم و ماهیانه مبلغی مستمری به آنها پرداخت کنیم، نمی‌تواند به اندازه حضور سرپرست خانوار، کمبودهای آنها را جبران کند.

گرجی‌زاده از مردم خواست در انجام معاملات و تعهدات دقت کنند تا دچار جرایم مالی نشوند و گفت: در شرایط کنونی جامعه، باید اطلاعات حقوقی افراد افزایش یابد یا پیش از انجام هر معامله یا پذیرفتن تعهدی، با یک وکیل آگاه و معتمد مشورت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

کد خبر 543854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.