چه محدودیت‌های کرونایی در کشورهای اروپایی اعمال شده است؟

کشورهای سراسر اروپا به منظور پیشگیری از شیوع گونه امیکرون محدودیت‌های خاصی را اعمال کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه امیکرون ویروس کرونا با سرعت بسیار زیادی در سراسر دنیا در حال گسترش است، بنابراین محدودیت‌های خاصی در بعضی از کشورها اعمال شده است. برای نمونه، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که محدودیت‌هایی در بعضی جهات در این کشور در نظر گرفته شده است. در سوئد نیز کافه‌ها و رستوران‌ها تنها به تعداد محدودی از مشتریان خدمات ارائه می‌دهند و از مردم کشور نیز درخواست شده است که از منزل کار کنند.

تسریع فرآیند تزریق دز تقویت کننده در فرانسه

پیش از این نیز محدودیت‌هایی در مورد تجمعات جشن سال نو در کشور فرانسه اعلام شده است، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که فرانسه به زودی شاهد ۱۰۰ هزار مورد ابتلای جدید در هر روز خواهد بود و دلیل این اتفاق نیز شیوع گسترده گونه امیکرون در نظر گرفته شده است. بنابراین مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که فرآیند تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا تسریع خواهد یافت. وزیر بهداشت این کشور تاکید کرده است که تا کریسمس، ۲۲ تا ۲۳ میلیون دز تقویتی واکسن تزریق خواهد شد.

برگزاری فوتبال بدون تماشاگر در آلمان

محدودیت‌های کرونایی در آلمان نیز از ۲۸ دسامبر آغاز خواهد شد، تجمعات خصوصی به ۱۰ نفر محدود می‌شود و مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار می‌شود. کشور هلند نیز محدودیت‌های سختی را از روز دوشنبه تعیین کرده است، به طوری که همه سالن‌های ورزشی، مکان‌های عمومی، رستوران‌های سرپوشیده و فروشگاه‌های غیر ضروری تا پایان قرنطینه تعطیل خواهند بود.

تعطیلی رستوران‌ها در فنلاند

تعداد مبتلایان به کرونا در کشور فنلاند نیز رکورد زده است، بنابراین مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که رستوران‌ها به مدت سه هفته از ۲۸ دسامبر ساعت ۶ غروب تعطیل خواهند بود و در ساعات دیگر نیز با ظرفیت محدود فعالیت خواهند داشت. علاوه بر این، مسافرانی که از منطقه شینگن بدون مرز اتحادیه اروپا وارد فنلاند می‌شوند باید نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه دهند.

محدودیت‌های رفت و آمد در اسپانیا

نسبت محدودیت‌ها در کشور اسپانیا از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، به طوری که در منطقه کاتولینا محدودیت‌های سختی اعمال شده است و گردهمایی به ۱۰ نفر محدود شده است. رستوران‌ها نیز در این منطقه در طول شب تعطیل است و محدودیت‌های رفت و آمد شبانه از ۱ بامداد تا ۶ صبح اعمال می‌شود. به طور کلی در اسپانیا استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته اجباری است و در بعضی مناطق نیز افراد برای ورود به رستوران‌ها باید گواهی سلامت کووید داشته باشند. علاوه بر این، دستورالعمل‌هایی برای محدود کردن گردهمایی‌های اجتماعی نیز در این کشور اعمال شده است.

اجباری شدن دورکاری در پرتغال

پرتغال نیز دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها از ۲۶ دسامبر را صادر کرده است. علاوه بر این، دور کاری از فردای روز کریسمس تا ۹ ژانویه نیز در این کشور اجباری است و اجتماعات در فضای باز نیز به ۱۰ نفر محدود می‌شود.

کد خبر 543852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.