در رقم عیدی کارگران بازنشسته تجدیدنظر شود

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگی کارگری شهرستان اصفهان با بیان اینکه بازنشستگان از توده‌های محروم جامعه هستند، گفت: یکی از درخواست‌های بازنشستگان، دریافت عیدی متناسب با شاغلان است، چراکه مشمول قانون کار هستند و در دوران فعالیت دو ماه عیدی را دریافت می‌کردند.

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمانی که افراد به سن بازنشستگی می‌رسند و با مخارج بسیاری هم روبه‌رو می‌شوند، به یکباره به غیر از کاهش دستمزدها با کاهش عیدی هم مواجه می‌شوند، در حالی که به غیر از افزایش مخارج، در دوره‌ای قرار می‌گیرند که با انواع بیماری‌ها و هزینه‌های درمان هم دست به گریبان هستند. در این سال‌ها سازمان تأمین اجتماعی هم به جای افزایش خدمات، همواره کاهش خدمات درمانی را داشته است.

وی افزود: در چنین شرایطی، عیدی اندکی به بازنشستگان تعلق می‌گیرد که به هیچ وجه کفاف بخش کوچکی از مخارج آنها را هم نمی‌دهد. در صورتی که بر طبق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی باید همه ساله بر اساس نرخ تورم حقوق شاغلان و بازنشستگان را افزایش دهد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگی کارگری شهرستان اصفهان توضیح داد: فرد بازنشسته از طرفی محروم از مزایای جانبی کار است و حقوقی غیر همسان با شاغلان دریافت می‌کند که هنوز هم با وجود اعتراضات و پیگیری‌های فراوان این همسان‌سازی انجام نشده و از سویی هم عیدی اندکی دریافت می‌کند. این شرایط نتیجه‌ای جز کوچک‌تر شدن سفره‌های این افراد که با زحمت خود چرخ اقتصاد این کشور را به گردش درآورده‌اند، ندارد.

کد خبر 543808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.