اصفهان پیشگام کلاس شهر در مدارس

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد و به طور یقین نصف جهان پیشگام این حرکت در کشور خواهد بود، کتاب‌های کلاس شهر کارشناسی شده و مورد تأیید آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاه‌مرادی امروز (یکم دی ماه) در آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، اظهار کرد: امروز اتفاق مبارکی در شهر اصفهان رقم خورده است، فعالیت‌های فعلی در حوزه آموزش‌های فرهنگ شهروندی تداوم کارهای گذشته این بخش است و محصول همت بلند معلمان این استان است.

اصفهان شهر زندگی؛ نیازمند تغییرات جدی

وی افزود: اگر قرار است که اصفهان شهر زندگی باشد و شاهد تغییرات جدی در شهر باشیم به طور یقین به دست فرزندان نصف جهان است، دانش آموزان دختر و پسر فعلی مدارس اصفهان صاحبان آینده این استان هستند و قرار است در آینده از این میراث کهن پاسداری کنند و آنها زندگی را متفاوت کرده و برگ جدیدی را ورق می‌زنند تا اصفهان در حال درخشیدن باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: همان طور که در دوره‌های گذشته تلاش‌های شهرداری اصفهان بر این بوده که شهر را تبدیل به یک کلاس کند، در حال حاضر با فعالیت‌های همکاران در کمیته فرهنگ شهروندی این بار سعی می‌شود تا شهر را به داخل کلاس درس ببریم و به دانش آموزان مهارت‌ها را بیاموزیم.

باید دانش آموزان مهارت‌های مورد نیاز را بیاموزند

وی تصریح کرد: باید دانش‌آموزان مهارت‌هایی را که در شهر و زندگی روزمره نیاز است باید بتوانند یاد بگیرند و نسل قبلی بیان کردند که بعضی از مهارت‌ها را نتوانسته‌اند از سیستم آموزشی بگیرند، امروز تلاش می‌شود تا با همراهی و همت مشترک شهرداری و آموزش و پرورش این اتفاق بیفتد.

شاه‌مرادی خاطرنشان کرد: بدون تردید با ارائه این آموزش‌ها در آینده شاهد وجود هیچ نوع زباله‌ای در شهر نیست و با آموزش‌های شهروندی نسل آینده به محیط زیست کمتر آسیب می‌زنند و شاهد هوای پاک و ارتقای فرهنگ شهروندی در بین آنها خواهیم بود.

وی گفت: عزم ما این است اگر این اتفاق به خوبی رقم بخورد و شاهد بازخوردهای خوبی در استان باشیم، در آینده با همت بیشتری این مسیر را ادامه دهیم و در سال‌های آینده بتوانیم در مقاطع تحصیلی دیگر هم تألیف کتاب‌هایی در حوزه آموزش فرهنگ شهروندی را داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: این اتفاق در اصفهان می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد و به طور یقین نصف جهان پیشگام این حرکت در کشور خواهد بود، کتاب‌های کلاس شهر کارشناسی شده و مورد تأیید آموزش و پرورش است. اتفاقی که در کلاس شهر افتاده توجه ویژه به مثلت خانواده، معلم و دانش‌آموز است و امیدواریم که این سه ضلع بتواند کامل شود و با آماده شدن کلاس‌ها شکل‌گیری این سه رکن در کلاس درس شاهد اتفاق‌های بهینه‌ای در استان برای ارتقای فرهنگ شهروندی باشیم.

وی گفت: قبلاً بستن کمربند ایمنی برای راننده‌ها جریمه داشت، اما اکثر افراد اهمیتی به بستن کمربند ایمنی نمی‌دادند و حتی برای انجام این کار راننده‌ها مورد تمسخر قرار می‌گرفتند، اما امروز بستن کمربند ایمنی به وسیله فرزندان به والدین یادآوری می‌شود.

شاه مردادی تاکید کرد: این اتفاق نتیجه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است و امیدوارم شاهد همکاری گسترده‌تری در این حوزه برای فرهنگ شهروندی در بین همشهریان باشیم.

کد خبر 543753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.