تشکیل ۷ کارگروه راهبردی تخصصی در شهرداری تنکابن

شهردار تنکابن از تشکیل هفت کارگروه راهبردی تخصصی در شهرداری تنکابن خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ابراهیم لاریجانی، در جمع خبرنگاران درباره تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح‌های کوتاه مدت بازدهی مناسبی ندارد و زیرساخت‌های اصلی شهر را تأمین نمی‌کند و به نوعی اتلاف منابع مالی را در بر دارد از این رو به منظور جلوگیری از روزمرگی و اجرای برنامه‌های سالانه در راستای یک برنامه دراز مدت ده ساله در حال تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ هستیم. که در این سند ۱۰ برنامه یک ساله هم پیوسته نوشته می‌شود.

وی افزود: ستادی برای تدوین این سند راهبردی ۱۰ ساله تشکیل شده است که هفت کارگروه تخصصی شامل کارگروه معماری شهرسازی، کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری، کارگروه گردشگری آموزش فرهنگی و اجتماعی، کارگروه خدمات شهری و محیط زیست، کارگروه خدمات مدیریت و تحول هوشمند، کارگروه ایمنی و مدیریت بحران و کارگروه حمل و نقل و ترافیک را در زیر مجموعه خود دارد.

شهردار تنکابن تصریح کرد: هر کارگروه فعالیت‌های وضع موجود را ابتدا بررسی می‌کند و یک برنامه با چشم‌انداز و هدف گذاری ۱۰ ساله برای افق ۱۴۱۰ تنکابن تدوین می‌کند و آن را در قالب برش‌های یک ساله تبدیل به برنامه عملیاتی می‌شود و از ۱۴۰۱ شهرداری تنکابن برنامه ۱۰ ساله را اجرا خواهد کرد تا بتواند به نقطه و هدف گذاری خود برسد. رؤسای ادارات دولتی، نهادها، ارگان‌ها و ادارات تابعه شهرداری تنکابن به عنوان افرادی که در آینده قرار است این برنامه ۱۰ ساله را اجرا کنند در این کارگروه‌ها نقش فعالی دارند و از نظرات آنها نیز استفاده می‌شود. در حقیقت تدوین این سند با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی که در آینده در اجرای سند نقش دارند انجام می‌شود تا کتابخانه‌ای نشود.

وی افزود: تدوین سند راهبردی تنکابن ۱۴۱۰ طی شش ماه انجام خواهد شد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر تنکابن بلافاصله ستاد اجرایی آن شکل می‌گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: این سند دارای پنج راهبرد اصلی شامل زیست پذیری، بانک پذیری، رقابت پذیری، هوشمندسازی و حاکمیت خوب شهری است.

کد خبر 543752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.