طرح جامع کاهش تصادفات شهر ساری به تصویب رسید

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری گفت: طرح جامع کاهش ‏تصادفات به تصویب فرمانداری ساری رسید.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس اسماعیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح جامع کاهش تصادفات شهر ساری از اولویت‌های اصلی ما در اجرای برنامه‌های سازمان است، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان پلیس راهور و کارشناسان سازمان، نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی شهر ساری شناسایی شد و در قالب طرح جامع کاهش تصادفات به تصویب فرمانداری ساری رسید.

وی ادامه داد: ایجاد هرگونه سرعتگاه، ایجاد دوربرگردان، اصلاح هندسی و انسداد یک بریدگی یا ایجاد بریدگی جدید در خیابان‌ها و معابر بر اساس این طرح اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری با تاکید بر اهمیت کاهش تلفات انسانی در تصادفات، گفت: شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهری و رفع این نقاط در این راستا انجام می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه قسمت اعظم عوامل حادثه مربوط به خطای انسانی و عابر پیاده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه از برنامه‌هایی است که به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی پارکینگ‌های خصوصی از دیگر برنامه‌های سازمان است، ادامه داد: در کنار ساماندهی این پارکینگ‌ها، بحث هوشمندسازی چهار پارکینگ عمومی شهرداری ساری واقع در بوستان ولایت، ملل، خیابان ۱۸ دی و الهیه را در نظر داریم. ترمینال‌ها از مراکز دیگری است که کنترل و نظارت را به هوشمندسازی اجرا خواهیم کرد، در این راستا با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شدیم و در حال رایزنی برای انتخاب نرم‌افزار در این زمینه هستیم که به ارائه خدمات بهتر به مردم، منجر می‌شود.

کد خبر 543746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.