مرگ پیرزن زیر شکنجه پرستار خانگی

مرگ پیرزن زیر شکنجه پرستار خانگی، صدور کیفرخواست برای ۱۲۹ متهم در پرونده ترور سردار سلیمانی، کشف محموله مرگبار قبل از رسیدن به ایران، رسوایی مدیر سرشناس، شکافتن سر مردی با ضربات چوب، عملیات ویژه برای بازداشت مرد فراری از ایران، راز موبایل طلایی شکارچی دختران را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

رسیدگی به پرونده مرگ دلخراش پیرزن ۸۰ ساله تهرانی از چند روز قبل در دستور کار بازپرس حبیب الله صادقی در شعبه چهار دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. دختر این پیرزن در طرح شکایت خود اظهار کرد: من پرستار یکی از بیمارستان‌های تهران هستم و از مدتی قبل به دلیل اینکه شیفت‌های کاری‌ام زیاد شد برای مادرم که مبتلا به آلزایمر بود، یک پرستار خانگی گرفتم که یک شرکت او را به من معرفی کرده بود.

وی ادامه داد: خانه مادرم مجهز به دوربین مداربسته بود و پرستار این موضوع را می‌دانست. این اواخر متوجه شده بودم که تصویر دوربین‌ها قطع و وصل می‌شد و بالاخره قطع شد. گمان می‌کردیم چون تصویر دوربین‌ها را روی مونیتور نمی‌بینیم ضبط هم نمی‌شود و شاید پرستار هم همین تصور را داشت تا اینکه حال مادرم هر روز وخیم شد و از دنیا رفت.

بعد از فوت پیرزن ۸۰ ساله، خانواده او که به پرستار خانگی مظنون شده بودند دوربین‌های مدار بسته را بازبینی کردند و مشاهده کردند که این پرستار ۵۰ ساله به نام فرشته، دیوانه‌وار پیرزن را شکنجه می‌کرد. بنابراین با احتمال اینکه شکنجه‌های فرشته در مرگ مادرشان تأثیر داشته، از او شکایت کرده و فیلم‌ها را در اختیار بازپرس قرار دادند. در این فیلم‌ها دیده می‌شد که فرشته موهای پیرزن را می‌کشید و او را به شدت کتک می‌زد و گلویش را فشار می‌داد.

دختر پیرزن مبتلا به آلزایمر افزود: مادرم به دلیل ابتلاء به آلزایمر، مدتی بود که قدرت تکلم نداشت. او نمی‌توانست به ما بگوید که فرشته چه بلایی سرش می‌آورد. چند باری دیده بودم که دستان مادرم کبود شده بود و وقتی از فرشته علت را می‌پرسیدم می‌گفت که مادرم دستان خودش را به لبه تخت می کوبد. بعد از مرگ مادرم هم ناگهان فرشته ناپدید شد.

با دستور بازپرس صادقی، جسد برای معاینه به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت تامه فوت مشخص شود. همچنین ردیابی پرستار خانگی در دستور کار پلیسی و قضائی قرار گرفت تا انگیزه او از شکنجه‌های پیرزن مشخص شود.

صدور کیفرخواست برای ۱۲۹ متهم در پرونده ترور سردار سلیمانی

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست خبری در خصوص آخرین پیگیری‌ها از ترور سردار سلیمانی و هیأت همراهش، اظهر کرد: تا پایان سال کیفرخواست متهمان و عاملان صادر می‌شود. دادسرای بین الملل ما متولی رسیدگی کیفری ترور سردار سلیمانی است.

وی افزود: برای بیش از ۱۲۹ متهم که در حادثه ترور شهید سلیمانی شناسایی شده‌اند، حکم تعقیب قانونی صادر شده است. علاوه بر این ۱۲۹ نفر در دیداری که امروز با هیأت رسیدگی کننده عراقی در تهران داشتیم اسامی و اطلاعات ۶۳ شخص حقیقی و هفت شخص حقوقی را به این هیأت اعلام کردیم.

کشف محموله مرگبار قبل از رسیدن به ایران

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اطلاع پلیس کرمانشاه مبنی بر ورود یک محموله اسلحه غیرمجاز از کشورهای همسایه به داخل استان توسط اعضای یک باند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد خودرو حامل سلاح‌های قاچاق در شهر ماهیدشت شده و در عملیاتی غافلگیرانه آن را توقیف کردند. در بازرسی از خودرو سمند توقیفی، ۱۰۰ قبضه کلت کمری غیرمجاز که به شکل حرفه‌ای جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، از شناسایی دیگر اعضای باند و تلاش برای دستگیری آنها خبر داد.

وی با اشاره به کشف یک هزار و ۹۸۰ قبضه سلاح غیرمجاز در ۹ ماهه سپری شده از سال‌جاری تصریح کرد: کشفیات این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به کشف ۲۴ هزار و ۴۰۰ عدد فشنگ در مدت زمان یاد شده، ادامه داد: کشفیات مهمات نیز با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو شده است.

جاویدان در پایان با اشاره به انهدام ۱۹ باند توزیع سلاح و مهمات در استان طی سال جاری و رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل، گفت: مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات که به ایجاد ناامنی در جامعه دامن می‌زنند از مهمترین برنامه‌های پلیس به شمار می‌رود.

رسوایی مدیر سرشناس

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه یکی از مدیران با مسئولیت استانی به اتهام اخذ رشوه بازداشت شده است، اظهار کرد: متهم در حین دریافت تعدادی سکه طلا و مقادیری ارز از یکی از پیمانکاران با دستور قضائی و توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شد.

وی افزود: پرونده مذکور با قید رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز ارسال شده است و متهمین نیز پس از تفهیم اتهام با قرار تأمین در بازداشت هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر جدیت دستگاه قضائی استان در برخورد قاطع با مفسدان در هر رتبه و جایگاهی، خاطرنشان کرد: جدیت و اراده دادگستری فارس در برخوردهای متعدد با مفسدان در رده‌های مختلف به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: مبارزه قاطع با فساد جزءلاینفک و از وظایف مهم دستگاه قضائی است و این روند در دادگستری فارس با تشکیل شعب ویژه رسیدگی به این دسته از جرایم در دادسرا، محاکم عمومی و تجدید نظر استان و همچنین برنامه‌های مدون نظارتی با جدیت ادامه خواهد داشت.

شکافتن سر مردی با ضربات چوب

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه، اظهار کرد: در پی کشف جسد فردی در منزلش در شهرستان ساوه موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. با حضور تیم گشت انتظامی و کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل، بررسی‌های تخصصی در خصوص علت وقوع این قتل آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه، از محل کشف جسد مشخص شد مردی حدود ۵۵ ساله با وارد شدن شیء بر سرش به قتل رسیده است. از همان دقایق اعلام این گزارش، با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی بررسی موضوع آغاز شد و سرانجام کارآگاهان پلیس از همان ابتدای وقوع قتل به اسناد و مدارکی مبنی بر نقش همسر و مردی جوان در وقوع این حادثه دست یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ادامه داد: در تکمیل بازجویی‌های کارآگاهان پلیس، سرانجام افراد مظنون دستگیر و در تحقیقات پلیس به قتل این مرد به دلیل اختلافات قبلی به وسیله وارد کردن ضربه با چوب بر سرش اعتراف کردند. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

عملیات ویژه برای بازداشت مرد فراری از ایران

کلاهبردار ۲۰ هزار میلیارد تومانی از طریق پلیس بین‌الملل ناجا به ایران منتقل شد و هواپیمای حامل وی در فرودگاه امام خمینی بر زمین نشست. این متهم در سال ۹۴ از کشور خارج و به یکی از کشورهای همسایه متواری شده بود که با پیگیری‌های قضائی و پلیس بین الملل ناجا به کشور بازگردانده شده است.

وی با تأسیس شرکت‌های صوری در ایران و همچنین شرکت‌هایی در خارج از کشور و جعل برگه‌های رسمی و غیر رسمی، کلاهبرداری می‌کرد و بدون اینکه کالا وارد کند، مدارک جعلی ارائه می‌کرد. این متهم با گشایش اعتبار اسنادی در بانک‌های داخلی (ال سی) کلاهبرداری کرده است.

راز موبایل طلایی شکارچی دختران

در تحقیقات در پرونده قتل دختر جوان که هنوز هویتش مشخص نشده، سعید و خواهرش در اداره آگاهی مواجهه حضوری شدند. اظهارات زن نجات یافته از خانه وحشت زوایای دیگری بر روی پلیس برای تحقیق بیشتر بر روی این پرونده گشود. یکی از بررسی‌ها ماجرای قتل دختری است که جسدش چهار ماه در خانه وحشت نگهداری می‌شد. درحالی‌که دختران نجات‌یافته گفته‌اند که سعید با همدستی خواهرش این دختر را به قتل رسانده، اما مرد جنایتکار مدعی است که قاتل یکی از دختران فراری است.

مریم (خواهر سعید) اظهار کرد: آن روز دختر جوان که حدود دو هفته بود به خانه ما آمده بود با سعید بحثش شد. او می‌خواست خانه را ترک کند که سعید مانعش شد. دعوا که بالا گرفت دختر جوان داد و فریاد راه انداخت. سعید از من خواست وسیله‌ای به او بدهم تا آن دختر را آرام کند. از ترس اینکه صدای فریادهای دختر جوان به گوش همسایه‌ها نرسد، یک پیچ گوشتی به سعید دادم و او با آن ضربه‌ای به قلب دختر جوان زد و کمی بعد دیگر صدای او شنیده نشد.

سعید اما همچنان قتل را انکار کرد و اظهار کرد: خواهرم دروغ می‌گوید، من قاتل نیستم. مقتول را دو دختر نجات یافته به قتل رساندند. انگیزه‌شان هم این بود که من به دختر تازه وارد بیشتر توجه می‌کردم و آنها نمی‌توانستند این وضعیت را تحمل کنند. به همین دلیل از سر حسادت جانش را گرفتند.

در ادامه تحقیقات، دختران نجات‌یافته و زن جوان که به همراه دخترش در خانه وحشت زندانی بود عنوان کردند که سعید از آنها فیلم تهیه کرده است اما هنوز فیلمی توسط پلیس در خانه وحشت کشف نشده است. اظهارات زن جوان و دختران نجات‌یافته نشان می‌دهد که سعید فیلم‌های زیادی از دختران فراری تهیه کرده بود اما پیدا نشدن فیلم‌ها این فرضیه را مطرح کرده که شاید سعید آنها را در محلی پنهان کرده و حاضر نیست محل اختفای آن را لو بدهد.

نکته دیگری که در این پرونده حائز اهمیت است، اینکه دختران نجات‌یافته و زنی که به تازگی شناسایی شده، همگی می‌گویند که سعید با یک گوشی طلایی از آنها فیلمبرداری کرده است. اما وقتی مأموران متهم را دستگیر کردند یک گوشی ساده از وی کشف شده است. این یعنی سعید گوشی مخصوص فیلمبرداری و فیلم‌ها را در جای دیگری مخفی کرده است که تحقیقات از او برای پیدا شدن فیلم‌ها ادامه دارد و پلیس امیدوار است با پیدا شدن فیلم‌ها حقایق تازه‌ای از این پرونده فاش شود.

کد خبر 543732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.