آخرین جزئیات حادثه انفجار ساختمان ۵ طبقه در تبریز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز جزئیات حادثه انفجار در ساختمان پنج طبقه خیابان عباسی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زبردست اظهار کرد: حادثه انفجار و تخریب ساختمان در خیابان عباسی ساعت ۱۷:۵۴ روز گذشته به مرکز آتش‌نشانی اعلام و عوامل سریعاً در محل حادثه حضور یافتند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، نیروهای عملیاتی شیفت و پشتیبان آتش‌نشانی بلافاصله در محل حضور یافتند و عوامل خدمات شهری نیز با تأمین ماشین آلات سنگین یاری‌گر آتش‌نشانان بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: در مرحله اول عملیات، تعدادی از مصدومان تحویل اورژانس شدند و در مرحله دوم نیز تعدادی از اهالی محبوس، رهایی یافته و به نیروهای اورژانس تحویل داده شدند.

وی درباره قدرت تخریب این انفجار تصریح کرد: یک ساختمان سازه‌ای پنج طبقه و یک ساختمان سازه‌ای چهار طبقه در این حادثه به صورت صد درصدی تخریب شدند. همچنین یک ساختمان چهار طبقه و یک ساختمان سه طبقه به ترتیب ۷۰ و ۵۰ درصد تخریب شدند که لازم است تخریب و رفع خطر شود.

زبردست با بیان اینکه در این عملیات عوامل اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی و سپاه نیز حضور داشتند، گفت: ساعت پنج صبح امروز عملیات امداد و نجات با پیدا کردن سه محبوس به صورت فوت شده، پایان یافت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، یادآور شد: عدم همکاری اهالی و شهروندان که با تجمع در محل حادثه، مسیر را مسدود کرده و پرترافیک نگه داشته بودند و همچنین ناپایداری بناهایی که به صورت غیرمجاز ساخت و ساز شده‌اند، عملیات امدادرسانی را برای عوامل آتش‌نشانی دشوارتر کرد.

کد خبر 543730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.