ضرورت تحقق نقشه راه فرهنگ و هنر استان اصفهان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر بتوانیم نقشه راه فرهنگ و هنر استان را که در در آن برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده تحقق بخشیم، گام مؤثری در حوزه فرهنگ و هنر برداشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در حاشیه گشایش دومین نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار و در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در این نمایشگاه، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها، مطالبه‌گری از مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد، پاسخ مسئولان باید به مردم اطلاع‌رسانی شده و ظرفیت مردم نیز معرفی و در اختیار مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در بسیاری از مواقع دولتی‌ها از ظرفیت‌ها و توانمندی مردم و فعالان بخش خصوصی اطلاع کافی ندارند، افزود: این حلقه ارتباطی باید توسط رسانه‌ها برقرار و از تمام ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به جایگاه خبرگزاری ایمنا در کشور، گفت: با توجه انتشار روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خبر در خبرگزاری تخصصی شهر و شهروندی ایمنا، جایگاه این رسانه در سطح کشور بسیار خوب و قابل توجه است.

معتمدی ادامه داد: اهمیت فعالیت حرفه‌ای خبرگزاری ایمنا برای فعالان این حوزه محسوس است، البته معتقدم در بخش‌های مذهبی و دینی نیز خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها باید صفحه یا ستونی را برای حضرت ولی عصر (عج) در نظر بگیرند چراکه یکی از نیازهای اصلی جامعه ما مهدویت و توجه به حضرت ولی عصر (عج) است که خبرگزاری ایمنا به خوبی این موضوع مهم را انجام می‌دهد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی خود، گفت: دغدغه‌های ما همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که فرمایشات ایشان به صورت کتاب نیز منتشرشده است و باید در راستای منویات ایشان حرکت کنیم؛ در این راستا یکی از مسائل مهم، توجه به نقشه‌ی راه فرهنگ و هنر استان است که پس از یک سال و نیم مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات، در قالب کتاب، چاپ و رونمایی شده و در اختیار مسئولان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کتاب در حوزه زیرساختی و توسعه‌ای، عدالت فرهنگی و سرانه فرهنگی ما را راهنمایی کرده و ایجاد عدالت فرهنگی می‌کند.

معتمدی ادامه داد: اگر بتوانیم این نقشه راه را که رصد وضعیت موجود است و در آن برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده، به خوبی با همراهی مسئولان استان پیاده کنیم و تحقق بخشیم، گام مؤثری در حوزه فرهنگ و هنر برداشته شده است.

کد خبر 543714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.