آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا در زمستان

سرپرست شهرداری بندرآستارا از آمادگی کامل نیروها و ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث بارش برف خبر داد.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما حدود یکصد نیرو و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری بندر آستارا برای مقابله با حوادث بارش برف در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری دارای سه دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بابکت، چهار دستگاه خودروی کامیون و دو دستگاه خودروی خاور مجهز به زنجیر چرخ بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمامی ماشین‌آلات انجام شده است.

سرپرست شهرداری آستارا، با بیان اینکه با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند. افزود: با هشدار قرمز هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شود و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

نوپور خاطرنشان کرد: شهرداری یک تانکر دو هزار لیتری سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین‌آلات و ۲۰ تن نمک را خریداری و برای مواقع بحرانی تهیه و ذخیره کرده است‌.

وی یادآور شد: برای زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است.

سرپرست شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: شهرداری درختان پرخطر فضای سبز شهری را هرس کرده است و نیروها در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 543701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.