انتشار کتاب "اصول فیلم‌نامه‌نویسی به سبک هالیوود"

کتاب "اصول فیلم‌نامه‌نویسی به سبک هالیوود" نوشته پوپک رحیمی از سوی انتشارت افراز منتشرشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «اصول فیلم‌نامه‌نویسی به سبک هالیوود» که در پنج فصل طراحی شده است کتابی ساده و روان است که به تحلیل، تفسیر و بررسی مفاهیم پرکاربرد در این حوزه می‌پردازد.

«مبانی درام نویسی»، «فیلمنامه‌نویسی در سی مرحله»، «چگونه کارکترهای پیچیده و مجذوب کننده خلق کنیم؟»، «چگونه شرایط پرخطر با ریسک بالا در فیلم‌نامه خلق کنیم؟» و «چند توصیه مهم برای نوشتن» پنج فصل این کتاب را تشکیل داده‌اند که نویسنده آن به آموزش و بررسی روش‌ها و راهکارهایی برای یادگیری فیلم‌نامه‌نویسی پرداخته است. ضمن اینکه «سبک‌های دراماتیک»، «داستان، پلات، تم، درونمایه»، «آیا تمام نقاط عطف داستان باید تم را انتقال دهند؟»، «آیا می‌توان تم تصادفی داشت»، «آیا می‌شود بیشتر از یک تم داشت؟»، «فیلمنامه خود را بررسی کنید»، «ایده‌های بکر، طوفانی و ناگهانی»، «ایده‌ای را از میان ایده‌هایتان انتخاب کنید»، «به دنبال ژانری جذاب و متناسب با ایده انتخابی‌تان بگردید»، «نهایی کردن و به پایان رساندن»، «مراحل بعدی که پیش روی من هستند، کدامند؟»، «همه چیز تغییر می‌کند»، آدم‌کش‌ها و ابرقهرمان‌ها»، «دوازده مرحله برای خلق کاراکتر مجذوب کننده خودتان» و «اهمیت و کاربرد شرایط پرخطر در فیلمنامه چیست؟» از جمله بخش‌های کتاب «اصول فیلم‌نامه‌نویسی به سبک هالیوود» به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب «اصول فیلم‌نامه‌نویسی به سبک هالیوود» به این جمله از پدی چایکوفسکی اشاره شده است که "دست از فکر کردن به "نوشتن" به عنوان یک هنر بردارید. به آن به عنوان یک کار نگاه کنید. اگر هنرمند باشید، کار شما هنر خواهد بود، اگر هم هنرمند نباشید، حداقل یک کار روزمره خوب انجام بدهید! "

همچنین در این کتاب آمده است که "بهتر است قبل از آغاز درام نویسی، اصول و فرمول‌های آن را یاد بگیرید تا بتوانید خود را در مقابل سردرگمی در وادی نوشتن محافظت کرده و زمان و خلاقیت خود را صرف نوشتن کنید، نه خلق ساختارهایی که مجبورید کارآمدی آنها را با آزمون و خطاهایی بسنجید که گاهی باعث از بین رفتن درام‌تان می‌شوند، و یا تلاش برای کشف و آزمایش فرمول‌های تازه‌ای که احتمال موفقیت در آنها برای نویسنده‌های تازه کار بسیار کم است."

کتاب «اصول فیلم‌نامه‌نویسی به سبک هالیوود» نوشته پوپک رحیمی، در ۱۶۸ صفحه، به قیمت ۷۰ هزار تومان در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی انتشارات افراز راهی بازار کتاب شده است.

کد خبر 543686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.