وظیفه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار است

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: وظیفه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار و راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل خود است که این خدمت آموزشی از طریق ۶۴۰ مرکز دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حسین شهریور امروز _چهارشنبه، یکم دی‌ماه_ در آئین افتتاح دومین نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار، اظهار کرد: با نگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این رویداد نگاه می‌کنیم زیرا همه می‌دانیم فضای کسب‌وکار کشور تشنه نیروی ماهر است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط در کشور به گونه‌ای است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به دلیل آنکه ورود به بازار کار برایشان میسر نیست، به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ۴۵ درصد از افرادی که در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای مهارت می‌بینند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند، گفت: وظیفه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار و راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل خودشان است که این خدمت آموزشی از طریق ۶۴۰ مرکز دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

شهریور ادامه داد: حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد خصوصی در حال آموزش افراد هستند و شش هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزش شغلی تدوین شده است که تمام افرادی که به آموزش نیاز داشته باشند، در قالب آن می‌توانند آموزش‌های لازم را فراگیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه خانواده‌ها و نسل جوان جامعه به این نتیجه رسیده‌اند که حتی در صورت داشتن مدرک تحصیلی بالا، بدون مهارت نمی‌توانند وارد بازار کار شوند، بنابراین آموزش ترکیبی طرح ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است تا در قالب این طرح هر دانشجو در هر رشته تحصیلی یک مهارت را نیز کسب کند. دانشجویان می‌توانند این آموزش ترکیبی را در قالب ۱۸ واحد تحصیلی بگذرانند و در پایان علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی دانشگاهی، گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت کرده و وارد بازار کار شوند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خانه صنعتگران و صنوف است، لازم است آموزش‌های مهارتی را در کشور توسعه دهیم.

کد خبر 543683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.