VAR را همه تیم‌ها نیاز دارند/ هیچ تلاشی برای احقاق حق پخش تلویزیونی نمی‌شود

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: حق پخش تلویزیونی باید به برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی تعلق بگیرد. متأسفانه به عمد این موضوع مسکوت مانده است و به آن توجه نمی‌شود. وزارت ورزش و رسانه ملی هیچ تلاشی برای احقاق آن نمی‌کنند و به نظر می‌رسد ما فوتبالی‌ها باید برای رسیدن به این حق کاری انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ساکت امروز _چهارشنبه، اول دی ماه_ در نشست مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان اصفهان اظهار کرد: از تلاش‌های عزیزی خادم و دیگر مسئولان فدراسیون برای کمک به فوتبال ملی تشکر می‌کنم. چند درخواست از مسئولان ذی‌ربط دارم. مصوبه مجلس در خصوص ۳۰ درصد از حق پخش تلویزیونی ورزش باید به وزارت ورزش اختصاص پیدا می‌کرده است اما وزارت ورزش در حالی که قانون این را برایش ایجاد کرده اما برای احقاق حقوقش اهتمام لازم را نورزیده است؛ هر چند که این مقدار نیز حق پخش تلویزیونی نیست اما همین مقدار هم پیگیری و دریافت نشده است. این حق سهم فوتبال، ورزش‌های دیگر و باشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: به عنوان یک باشگاه ورزشی که دارای ۲۸ رشته ورزشی است، قطعاً سهم مهمی را از این بخش داریم. بنابراین از ریاست محترم فدراسیون درخواست دارم در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشد. مسئله دوم این است که باشگاه‌های ورزشی مالک رویدادهای ورزشی شده‌اند. تولید و محصول آن‌ها مسابقه‌ای است که برگزار می‌کنند. این مسابقه ارزش و قیمت دارد. حق پخش تلویزیونی باید به برگزارکنندگان مسابقه تعلق بگیرد. متأسفانه به عمد این موضوع مسکوت مانده است و به آن توجهی نمی‌شود. وزارت ورزش و رسانه ملی هیچ تلاشی برای احقاق آن نمی‌کند و به نظر می‌رسد ما فوتبالی‌ها باید برای رسیدن به این حق کاری انجام دهیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: رویدادی که از رسانه ملی پخش می‌شود و میلیون‌ها بیننده دارد، درآمد دارد. بین این موضوع و مصوبه ۳۰ درصدی مجلس تفاوت وجود دارد. آقایان متأسفانه این دو را با یکدیگر ترکیب می‌کنند در حالی که این چنین نیست. به عنوان نماینده باشگاه‌های استان و همچنین ۱۶ تیم لیگ برتری، بر این حرف صحه می‌گذارم. در واقع آن چیزی که مجلس تصویب کرده از طریق تبلیغات است. این حق شبیه یک شکلات است که می‌خواهند به باشگاه‌ها بدهند در حالی که همان هم مستقیم به باشگاهی داده نمی‌شود؛ به وزارت ورزش داده می‌شود تا بعد از تقسیم بین فدراسیون‌ها به تیم‌ها داده شود.

وی افزود: در خصوص فوتبال بانوان تیم‌های ذوب آهن و سپاهان را به دلیل اینکه در فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند جریمه کرده‌اند. دلایلش بماند برای بعد اما از همه باشگاه‌ها ۲.۵ درصد حق عضویت درخواست شده است اما باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن چهار درصد پرداخت کرده‌اند چون در فوتبال بانوان فعالیت می‌کنند. حتی طبق صحبت‌ها قرار شد این میزان به همان ۲.۵ درصد برسد که باز هم عملاً کمکی به فوتبال بانوان نمی‌شود.

ساکت گفت: در خصوص برنامه لیگ برتر و تیم ملی درخواست‌ها و دغدغه‌هایی داریم. خوشبختانه برنامه شش ماهه داده شد. اما درخواست ما اعطای برنامه یک‌ساله است. موضوع دیگر تبلیغات محیطی است که آئین‌نامه باشگاه‌ها و سازمان لیگ در آن مبنای عمل است و در خصوص مسیر تدوین شده سپاسگزاریم. از سرمربی تیم ملی بانوان با صراحت درخواست داریم به لیگ و به باشگاه‌ها احترام بگذارد. متأسفانه ایشان هیچ احترامی به لیگ نمی‌گذارد اما اگر لیگ نباشد تیم ملی وجود ندارد. افتخار داشتیم برای آماده سازی تیم ملی یک اردو میزبان بودیم و همه هزینه‌ها را متقبل شدیم اما متأسفانه هیچ توجهی به درخواست‌های ما نمی‌شود.

وی با اشاره به موضوع کمک داور ویدئویی خطاب به عزیزی خادم اظهار کرد: همه تیم‌ها به VAR نیاز دارند. متأسفانه آخرین جواب آقای کامرانی‌فر این بوده است که در حال بررسی هستیم و به شما خبر می‌دهیم. هنوز هیچ اتفاق مهمی رخ نداده و استدعا دارم در این خصوص عنایت ویژه‌ای شود. همچنین در مورد وضعیت معاون و نایب رئیس بانوان را درخواست رسیدگی داریم. همینطور در خصوص توپ‌های وارداتی نیاز به مدیریت صحیحی برای واردات آن داریم. آقای خادم خواهش می‌کنم تدبیری برای شرکت‌های بازرگانی واردات توپ داشته باشید. همه ارجاعات به تولید کننده داخلی است. می‌دانیم از تولید کننده داخلی باید حمایت کنیم اما وقتی به مسابقات بین‌المللی می‌رویم اجازه بازی با آن توپ را به ما نمی‌دهند. امتیاز یا مجوز یا راهکاری به ما بدهید تا بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطر نشان کرد: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت‌های حمایتی را تحت عنوان طرح فوروارد انجام می‌دهند. بخشی از این طرح به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا متوقف شده است. در بخش آموزشی نیز شیوع کرونا مانع پیشبرد اهداف شده است اما در بخش نقدی درخواست دارم با کمک از اینفانتینو اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 543682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.