اجرای ۳ هزار مترمربع آبیاری قطره‌ای در فضای سبز خمین

شهردار خمین با اشاره به کاشت چهار هزار و ۷۵۰ اصله نهال در شش ماهه نخست سال، گفت: امسال سه هزار مترمربع آبیاری قطره‌ای در فضاهای سبز سطح شهر اجرا شد.

ابوالفضل مرتضیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاشت چهار هزار و ۷۵۰ اصله نهال در شش ماهه نخست سال، اظهار کرد: اجرای پروژه نهال کاری به منظور حفظ محیط زیست و ایجاد زیبایی و سرسبزی شهر است.

وی ادامه داد: به منظور دفع آفات دو هزار و ۵۶۰ درخت هرس و ۱۴ هزار و ۳۰۰ درخت سمپاشی شدند.

شهردار خمین گفت: برای زیباسازی سیمای شهر متناسب با فصل‌های مختلف ۱۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع گل و گیاه در میادین، پارک‌ها و پیاده‌روهای شهر کاشته شده است.

مرتضیان با اشاره به احداث ۷۰۰ مترمربع فضای سبز در شش ماهه اول سال جاری، افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای سبز موجود شهر ساماندهی شد.

وی افزود: عملیات شخم زنی ۱۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع باغچه‌های سطح شهر به منظور رشد بهتر گل‌ها و گیاهان انجام شد.

شهردار خمین با اشاره به اجرای سه هزار مترمربع آبیاری قطره‌ای در فضاهای سبز سطح شهر در شش ماه سال جاری، افزود: برای مقابله با گسترش آفات درختان پاجوش هفت هزار و ۸۳۰ درخت سطح شهر قطع شد.

مرتضیان گفت: پوشش گیاهی، فضای سبز و درختان سرمایه‌های اقتصادی جامعه و نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی انسان دارند لذا شهروندان باید از فضای سبز و درختان محیط اطراف خود مواظبت کنند و به آن آسیب نرسانند.

کد خبر 543650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.