توسعه شهر نیازمند کار جهادی است

شهردار پل‌دختر گفت: این شهرداری حیات خلوت هیچ شخص، جناح و گروه خاصی نیست و هیچ جریان سیاسی در انتخاب شهردار دخالت نداشته است.

به گزارش ایمنا، صدیقه میری در جلسه معارفه به عنوان شهردار جدید پل‌دختر در فرمانداری این شهر، اظهار کرد: مبنای کار شهرداری بر اساس قانون‌مداری، شفافیت نظم و انضباط و مبارزه با فساد و رانت‌خواری است، کما اینکه با مسئولان و گروه‌های سیاسی در تعامل است.

وی افزود: پلدختر سهم زیادی در حمایت از نظام و انقلاب دارد و همیشه به طور ویژه پای آرمان‌ها و ارزش‌ها ایستاده و مردم ولایت‌مدار این شهر، در صحنه‌های مختلف حضور دارند و آوردگاه سرداران شهید بوده، اما سهم چندانی از توسعه یافتگی ندارد.

شهردار جدید پل‌دختر خاطرنشان کرد: وجود منابع طبیعی، سرمایه‌های اجتماعی و منابع سرشار از صنایع نفت و گاز و ثروت‌های طبیعی، خاک حاصل‌خیز و دام‌پروری از ظرفیت‌های این منطقه است، اما این شهر توسعه نیافته است.

میری اضافه کرد: سیل ویران‌گر فروردین‌ماه سال ۹۸ زندگی و کار مردم پل‌دختر را تحت تأثیر قرار داده و در این زمینه کار زیادی شده اما کافی نیست و تمام پیکر این شهر هم‌چنان درد می‌کند و مردم مطالباتی دارند که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: برای افزایش توسعه در پل‌دختر نیاز به مدیریت جهادی به دور از حواشی و سیاسی‌بازی است، چرا که برای ناکارآمدی هیچ توجیهی نیست و تاریخ با ما هم‌دردی نمی‌کند پس باید برای خدمات‌دهی با تمام توان در استفاده از ظرفیت‌ها تلاش شود.

شهردار جدید پل‌دختر تصریح کرد: شهرداری پل‌دختر نیاز به آرایش عمرانی دارد و با توجه به ویرانی‌های سیل سال ۹۸ وضعیت این شهر با سال‌های گذشته متفاوت است که پیگیری می‌شود کمیته‌ای ویژه برای رفع مشکلات و معضلات پل‌دختر تشکیل شود.

میری بر تعیین سهم آلایندگی شهرداری تاکید کرد و گفت: این شهر از شهرهای نفتی کشور است، اما با توجه به این‌که کلی از درآمد شهرداری‌ها از سهم آلایندگی نفت و گاز است و از حقوق قانونی شهرداری محسوب می‌شود، باید در پل‌دختر این ظرفیت شناسایی شود.

وی ادامه داد: ماده پنج شهرداری‌ها از ظرفیت‌های شهرداری است که در پل‌دختر از آن استفاده نشده و رفع آب‌های سطحی در پل‌دختر، بنا بر مطالباتی که مردم دارند از معضلات بسیار وحشتناک این شهر است که گویا برخی آبراهه‌ها به شهر سرازیر می‌شوند و نیاز به ساماندهی دارند.

شهردار جدید پل‌دختر افزود: ناوگان خدمات شهری پل‌دختر مستهلک است و در سیل سال ۹۸ نیز دچار آسیب جدی شده است که در این زمینه عنایت ویژه مسئولان بالادستی استان لرستان را می‌طلبد.

میری ادامه داد: این شهرداری در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان بدهی دارد که از همین ابتدای کار اجازه مانور فعالیت‌های شهرداری را از شهردار می‌گیرد.

وی ساماندهی و دیواره سازی در نقاط مختلف شهر و افزایش سرانه فضای سبز را از برنامه‌های شهرداری دانست و اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های شهرداری به هم‌کاری و هم‌افزایی مسئولان و مردم، همه نخبگان، فرهنگیان و اصحاب رسانه نیاز است.

شهردار جدید پل‌دختر بر ضرورت استفاده از ظرفیت خبرنگاران تاکید کرد و ادامه داد: اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی با تمام لایه‌های اجتماعی شهر در ارتباط هستند و سهم بسزایی در توسعه اخلاقی شهروندان دارند که مشکلات را به طور ریز در تمامی نقاط و در بین قشرهای مختلف ارزیابی و تحلیل می‌کنند و به مسئولان انتقال می‌دهند که از آنان انتظار هم‌کاری و همراهی می‌رود.

منبع: فارس

کد خبر 543630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.