شهید کشوری خود را مدیون ملت می‌دانست

یک تحلیلگر مسائل دفاع مقدس گفت: شهید احمد کشوری از همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی در مناطق حضور داشت و خود را مدیون مردم می‌دانست.

محمد علی حسین‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ویژگی‌های شهید کشوری اظهار کرد: حمیدرضا سهیلیان همرزم شهید کشوری که در اکثر پروازها همراهش بود و قبل از احمد به شهادت رسید. شهید کشوری به خاطر شهید شدن دوست صمیمی‌اش بسیار ناراحت بود و اشک می‌ریخت زیرا شهید حمیدرضا سهیلیان بالی برای پروازش بود و با شهادت او یک بال شکسته بود، این موضوع را دوستان و همرزمانش به خوبی درک کرده بودند؛ روز قبل از شهادت با تیم پروازی به سمت مناطق شناسایی شده حرکت کرد و توانست اکثر ادوات جنگی دشمن را منهدم کند، اما متأسفانه حین عملیات، از نیروی هوای ایلام اطلاع می‌دهند که هواپیماهای دشمن در منطقه حضور دارند. شهید کشوری با تاکتیک‌های جنگی که به خوبی آنها را فراگرفته بود برای شکست دشمن استفاده کرد، در همین حین یکی از این هواپیماها، هلیکوپتر احمد را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: شهید کشوری در زمان حیات خود صادقانه از مردم بابت ارسال کمک‌های مردمی به مناطق جنگی تشکر می‌کرد و خود را مدیون ملت می‌دانست و اعتقاد داشت که تا آخرین قطره خون برای امت اسلامی و کشور باید جنگید. تواضع و اعتقاد راسخ از جمله ویژگی‌های بارز شهید کشوری بود.

این تحلیلگر مسائل دفاع مقدس گفت: شهید کشوری در کنار شهیدان شمشادی و شیرودی عملیات جاودانه سرپل ذهاب را رقم زدند و دشمن را زمین‌گیر کردند و همین موضوع باعث شد که عراق پس از این عملیات به مدت یک هفته درخواست آتش‌بس دهد.

کد خبر 543625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.