ضرورت مطالبه از دستگاه‌های مختلف در ایجاد امنیت بوستان‌های قم

معاون خدمات شهری شهردار قم خواستار پیگیری جدی امنیت بوستان‌ها توسط نیروی انتظامی شد و گفت: تأمین امنیت در بوستان‌ها جزء حوزه کاری ما نبوده و ما تخصص آن را نداریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، عباس ذاکریان به لزوم توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مدت‌هاست به این موضوع ورود کرده و برنامه‌هایی فرهنگی و اجتماعی به مناسبت‌های مختلفی در بوستان‌ها اجرا می‌کند.

وی از اختصاص مکان‌هایی در بوستان‌ها به گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: سازمان‌های دیگر شهرداری نیز در مسائل فرهنگی فعال‌شده و سازمان آرامستان‌ها به‌عنوان نمونه در مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی مناسب را انجام می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار قم تأکید کرد: شهرداری می‌تواند وظایف دیگر نهادهای فرهنگی را در سطح شهر انجام داده و به این حوزه ورود کند، اما ازنظر تخصصی و عرفی کار درستی نیست، تأمین امنیت در بوستان‌ها جزو حوزه کاری ما نبوده و ما تخصص آن را نداریم.

وی از ایجاد امنیت نسبی توسط نیروهای باغبان خبر داد و تصریح کرد: امروز باغبانان هنگام مشاهده ناهنجاری‌های اجتماعی مداخله می‌کنند، اما متأسفانه هیچ نهادی از آن‌ها حمایت نمی‌کند زیرا ایجاد امنیت جز وظایف آن‌ها نیست.

ذاکریان، خواستار پیگیری جدی امنیت بوستان‌ها توسط نیروی انتظامی شد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بر اساس وظیفه خود برای ایجاد امنیت باید به‌صورت جدی ورود کند، زیرا مردم نیز از آن‌ها توقع ایجاد امنیت داشته و پیروی می‌کنند.

وی سازوکار اجراشده در بوستان جوان را موردبررسی قرارداد و گفت: ما سرمایه‌گذار در بوستان جوان را مکلف کردیم قراردادی با شرکت‌های انتظامی برای ایجاد نظم در بوستان منعقد کند تا امنیت بوستان را بالا ببرد.

معاون خدمات شهری شهردار قم با تأکید دوباره بر مطالبه‌گری از دستگاه‌های مرتبط یادآور شد: نیاز داریم همه دستگاه‌ها برای برقراری امنیت و ایجاد فضای فرهنگی مناسب در بوستان‌ها به میدان بیایند و شهرداری را در این عرصه تنها گذاشته نشود.

کد خبر 543597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.