۸ مدال رنگارنگ در انتظار کاروان ایران در روز پایانی قهرمانی آسیا

نمایندگان کاراته کشورمان امروز موفق شدند در مصاف‌هایشان به ۶ مدال برنز برسند و فردا در دور آخر نیز در فینال و رده‌بندی باید به مصاف حریفانشان بروند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته و در روز چهارم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا کاروان ایران روز پر کاری را سپری کرد و با کسب ۶ مدال برنز به استقبال روز پایانی رفت. آن‌ها باید در ۶ مسابقه فینال و ۲ مسابقه رده‌بندی در بخش‌های کاتا و کومیته به‌صورت انفرادی و تیمی بر روی تاتامی به استقبال حریفانشان بروند.

کومیته

تیمی آقایان

کاروان ایران متشکل از ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، سامان حیدری، مهدی خدابخشی، صالح اباذری، کیوان بابایی و مهدی عاشوری در دور نخست با نتیجه سه بر صفر اردن را شکست دادند. خدابخشی ۹ بر چهار، بابان سه بر ۲ و سجاد گنج‌زاده هم سه بر صفر برنده دیدارهایشان شدند. کاروان ایران در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر از سد چین‌تایپه گذشت که در این مبارزه تیمی، مهدی خدابخشی چهار بر صفر، مهدی عاشوری پنج بر چهار و صالح اباذری هشت بر صفر به پیروزی رسیدند. ایران پس از این پیروزی‌ها راهی فینال شد و در دیدار نهایی امروز با قزاقستان مصاف خواهد داشت. ارزیابی مسابقات کومیته تیمی آقایان بر اساس سه برد از پنج دیدار است.

تیمی بانوان

نمایندگان ایران با رزیتا علی‌پور، طراوت خاکسار، مبینا حیدری، معصومه محسنیان و فاطمه سعادتی در بخش کومیته بانوان به مصاف حریفان رفتند. در دور اول را ایران ۲ بر صفر از مالزی برد. در این مبارزه معصومه محسنیان هفت بر سه و فاطمه سعادتی هفت بر ۲ رقبای خود را شکست دادند. مسابقه سوم انجام هم انجام نشد. در دور دوم، ملی‌پوشان کشورمان مقابل ویتنام ۲ بر صفر شکست خوردند. در نبرد با کاراته‌کارهای ویتنامی، مبینا حیدری یک بر صفر و رزیتا علی‌پور چهار بر یک مقابل رقبا متحمل شکست شدند. به این ترتیب ایران در دیدار رده‌بندی امروز با ژاپن مصاف دارد. ارزیابی رقابت کومیته تیمی بانوان دو برد از سه دیدار است.‌

وزن منفی ۵۵ کیلوگرم آقایان

پوریا اقدسی مقابل سلطان الموتاری از کویت به برتری رسید. در دور دوم، عمر شقره از اردن را سه بر صفر برد و پس از شکست ۲ بر صفر برابر ندری اکتائوف به رده‌بندی رفت. اقدسی در مسابقه رده‌بندی نوربولت عادل بیک از قرقیزستان را ۱۰ بر یک شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

وزن منفی ۵۰ کیلوگرم بانوان

سارا بهمنیار چهار بر ۳ ورلینا ریری هنا از اندونزی را در دور اول برد، اما بازی بعدی پنج بر هفت مغلوب مولدیر ژانگ بیربای از قزاقستان شد. بهمنیار در دیدار ر بندی هشت بر چهار به شونگ گوشیایو از چین‌تایپه باخت و به مدال نرسید.

وزن منفی ۵۵ کیلوگرم بانوان

در دور اول طراوت خاکسار مقابل تام هوانگ‌تی از ویتنام شکست خورد و به فینال نرسید. خاکسار در دیدار رده‌بندی سه بر ۲ از سد سابینا زاخروا از قزاقستان گذشت و یک مدال برنز را به‌دست آورد.

وزن منفی ۶۱ کیلوگرم بانوان

در دور نخست رزیتا علی‌پور پنج بر صفر به ساره العامری از امارات باخت و در جدول شانس‌مجدد با برتری چهار بر صفر مقابل مایا سوزوکی از ژاپن به رده‌بندی رسید. علی‌پور نیز در رده‌بندی به مصاف ماتیوانی مورگیسان از مالزی رفت و با پیروزی چهار بر صفر مدال برنز را کسب کرد.

وزن منفی ۷۵ کیلوگرم آقایان

علی‌اصغر آسیابری پس از شکست دادن عمر الاجنابی از کویت، دور دوم نیز ۹ بر یک جاشوا ایگناتیوس از اندونزی را حذف کرد. آسیابری در دور سوم چهار بر ۲ به یوسی ساکی یاما از ژاپن باخت و به رده‌بندی رفت. او در دیدار رده‌بندی به مصاف تین چو دوک از ویتنام رفت و با پیروزی سه بر یک به مدال برنز رسید.

وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم بانوان

لیلا برجعلی پس از برد هشت بر صفر مقابل فلک صیدا از هندوستان و برتری ۹ بر یک برابر سیمس جویتا از اندونزی در دور سوم چهار بر ۱۰ به سوفیا برولتسوا از قزاقستان باخت. برجعلی در دیدار رده‌بندی به مصاف یان هو کای از هنگ‌کنگ رفت و با پیروزی هشت بر صفر به مدال برنز دست یافت.

۸ مدال رنگارنگ در انتظار کاروان ایران در روز پایانی قهرمانی آسیا

کاتای انفرادی

بانوان بزرگسال

در دیدار رده‌بندی ساکورا الفورت ازفیلیپین با کسب ۲۵.۱۴ امتیاز و بالاتر از فاطمه صادقی با ۲۵.۰۲ امتیاز موفق به کسب مدال برنز شد و صادقی در کسب مدال ناکام ماند.

آقایان بزرگسال

ابوالفضل شهرجردی با دریافت ۲۴.۷۲ امتیاز و بالاتر از حریف خود چانگ‌چانو از تایپه با امتیاز ۲۴.۴۰، مدال برنز را از آن خود کرد.


به گزارش ایمنا، برنامه مسابقات نمایندگان کاراته کشورمان در آخرین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا قزاقستان ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

دیدار رده‌بندی کاتای تیمی بانوان از ساعت ۶:۳۰
(نجمه قاضی‌زاده، الناز تقی‌پور، شادی جعفری‌زاد)

کد خبر 543596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.