دولت برای نوسازی ناوگان پیر اتوبوسرانی چاره‌اندیشی کند

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت در گذشته ۸۰ درصد هزینه‌های خرید اتوبوس را پرداخت می‌کرد، اما در سال‌های اخیر حمایت های دولتی قطع و در نتیجه ناوگان اتوبوسرانی شهرها پیر شده است.

عباس حاج رسولی‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال‌ها پیش تاکنون کمک‌های دولت در تأمین یک سوم هزینه‌های بلیت اتوبوسرانی قطع شده و شاهد بی‌توجهی به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های شهر را مردم پرداخت می‌کنند، ادامه داد: دولت باید برای نوسازی ناوگان پیر اتوبوسرانی چاره‌اندیشی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هزینه‌های بالای خرید اتوبوس، گفت: در سال‌های گذشته وزارت کشور اتوبوس‌ها را به صورت رایگان به شهرداری‌ها می‌داد یا اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومانی را با قیمت ۱۵ میلیون تحویل می‌داد، این در حالی است که در حال حاضر خرید همان اتوبوس‌ها با پرداخت چهار میلیارد تومان امکان‌پذیر شده، بدون اینکه دولت ریالی برای آن پرداخت کند.

وی به اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، پروژه‌های رینگ چهارم و خط دو متروی اصفهان اولویت‌های بودجه شهرداری برای سال آینده است.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه دولت قصد دارد در بودجه سال آینده ردیف‌های اعتباری مترو و اوراق مشارکت را حذف کند، افزود: می‌توان در بودجه سال آینده با اضافه کردن یک تبصره، در کنار سهمیه قیر، سهمیه نفت نیز برای کلانشهرها فقط به منظور خرید تجهیزات مترو در نظر گرفت.

وی پیشنهاد داد: باید سهم کلانشهرها به تناسب ضریب جمعیت و آلودگی هوای آنها از بشکه‌های نفت محاسبه شده و اعتبار لازم برای مترو در بودجه سال آینده اختصاص یابد و وزیر کشور مسئولیت این موضوع را در قبال کلانشهرها عهده‌دار شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر که مجلس شورای اسلامی قصد تدوین بودجه انقباضی را دارد، بنابراین باید به فکر کلانشهرها نیز باشد، اظهار کرد: تأمین منابع درآمدی پایدار موضوعی بسیار مهم است، اما همه مشکلات شهرداری را رفع نمی‌کند.

وی افزود: باید به محلات محروم و کمتر برخوردار شهر توجه ویژه شود، همچنین شهرداری برای احداث خیابان‌هایی تعریف شده در طرح تفصیلی باید اعتبارات لازم را در نظر بگیرد.

کد خبر 543586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.