گوترش: لبنان نیاز به اجرای اصلاحات عمیق دارد

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه لبنان نیاز به اصلاحات عمیق دارد، از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست تا بهبود بخش اوضاع اقتصادی لبنان باشند.

به گزارش ایمنا، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفرش به لبنان اظهار کرد: انتخابات پارلمانی لبنان باید برگزار شود و تضمین‌هایی برای تکمیل آن گرفته‌ایم.

وی افزود: من از مقامات لبنانی خواستم تا برای انجام اصلاحات مورد نیاز و شفافیت همکاری کنند، آنها حق ندارند کار را مختل کنند. بحران اقتصادی این کشور یک بحران عمیق است و لازم است مذاکرات با صندوق بین‌الملل پول و جامعه جهانی از سر گرفته شود. جامعه جهانی در صورت عدم اجرای اصلاحات در لبنان، به درخواست‌ها و پیشنهادات پاسخ نمی‌دهد. برخی از اقدامات نیز وجود دارد که لبنان باید انجام دهد.

گوترش در خصوص بررسی پرونده انفجار بندر بیروت گفت: روند تحقیق در حال انجام است. نمی‌توانم هیچ ابتکاری در روند تحقیقات داشته باشم. لازم است تحقیقات مستقل بی‌طرفانه و شفاف باشد که امیدوارم روند تحقیق به این شکل انجام شود.

گوترش در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط، وضعیت کنونی لبنان را غم‌انگیز و دلخراش خواند و از رهبران سیاسی این کشور خواست تا برای انجام اصلاحات اساسی متحد شوند.

وی افزود: لبنان نیاز به اصلاحات عمیق و تبدیل شدن به کشوری بدون فساد دارد. از کشورهای حاشیه خلیج فارس درخواست می‌کنیم که بخشی از بهبود اوضاع اقتصادی لبنان عهده بگیرند.

منبع: ایسنا

کد خبر 543582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.