علائم غیر عادی گونه اومیکرون چیست؟

با وجود این که علائم رایج گونه اومیکرون شامل تب، خستگی و خارش گلو می‌شود، اما از دست دادن اشتها نیز جزو علائمی است که افراد مبتلا به گونه اومیکرون آن را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون افرادی که به گونه اومیکرون مبتلا شده‌اند درگیر علائم خفیف بیماری شده‌اند، با این وجود متخصصان از مردم درخواست کرده‌اند که اقدامات پیشگیرانه را به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ رعایت کنند. از زمان آغاز شیوع گونه جدید ویروس کرونا تا کنون محققان در حال بررسی علائم رایج یا حتی علائم غیر عادی آن بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که جدیدترین گونه ویروس کرونا می‌تواند افرادی که پیش از این واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند یا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند را به آسانی آلوده کند. متخصصان معتقدند که بیماری ناشی از گونه اومیکرون خفیف‌تر از بیماری ایجاد شده به دلیل گونه دلتا است. علائم رایج این بیماری شامل تب خفیف، خستگی، خارش گلو و بدن درد زیاد می‌شود. افرادی که به گونه اومیکرون مبتلا شده‌اند از دست دادن حس بویایی و چشایی که یکی از علائم رایج گونه‌های پیشین بوده است را تجربه نکرده‌اند.

همانطور که مشخص است ویروس کرونا و گونه‌های آن بسیار غیرقابل پیش‌بینی هستند، علائم آن نیز ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با وجود اینکه علائم رایج گونه اومیکرون شامل تب، خستگی و خارش گلو می‌شود، اما از دست دادن اشتها نیز جز علائمی است که افراد مبتلا به گونه اومیکرون آن را تجربه می‌کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنها ۵۰ درصد افراد علائم کلاسیک بیماری کووید -۱۹ مانند تب، سرفه یا از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه می‌کنند. از دست دادن اشتها نیز یکی از علائم غیرعادی در میان بیماران مبتلا به اومیکرون بوده است.

برای تشخیص ابتلاء به اومیکرون چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

بهترین روش برای تشخیص اینکه آیا فردی به ویروس کرونا مبتلا شده است یا خیر، انجام تست RT-PCR است. در صورتی که نتیجه این تست مثبت اعلام شد، باید خود را قرنطینه کنید و از افرادی که با شما در ارتباط بوده‌اند درخواست کنید آزمایش کرونا انجام دهند و خود را قرنطینه کنند. توصیه شده است که به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنید، از ماسک استفاده کنید، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنید و فعلاً برنامه‌های سفر غیر ضروری خود را کنسل کنید. گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت برق در حال افزایش است و باید نهایت تلاش خود را بکنیم که شیوع این گونه جهش یافته را مهار کنیم.

کد خبر 543544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.