سایت نذرستان با طراحی ۲۰ موضوع مشارکت در نذورات را تسهیل کرده است

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند گفت: این موسسه با داشتن یک رسانه اینترنتی به نام نذرستان با طراح ی۲۰ موضوع نذر کمک به خیریه‌ها و افراد نیازمندرا تسهیل کرده و پویش جدید آن یلدای ۱۴۰۰ است که شهروندان و افراد نیکوکار می‌توانند برای کمک به خانواده‌های نیازمند به این پویش کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهره سبقت اللهی امروز _ سه‌شنبه ۳۰ آذرماه_ در آئین معرفی مؤسسه خیریه باران لبخند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خیریه اسلامی ۵۰ سال قدمت دارد و جزو قدیمی‌ترین خیریه‌های اصفهان است، خیریه قرض‌ الحسنه اسلامی خیریه صدیقه طاهره را ایجاد کرد و خیریه باران لبخند هم در ابتدا با این دو خیریه همکاری می‌کرد که پس از مدتی مستقل شد.

وی افزود: مؤسسه خیریه باران لبخند از سال ۹۵ با مجوز فرمانداری اصفهان فعالیت خود را شروع کرد که حمایت از دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار در ابتدا مورد نظر این خیریه بود که در این راستا بیش از ۳۲ سمینار فرهنگی در هتل آسمان اصفهان و کارگاه‌های مختلف مهارت آموزی متناسب با نیاز دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار را برگزار کرده است.

طراحی سایت نذرستان با ۲۰ موضوع نذر

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند تصریح کرد: از سال ۹۸ این خیریه فعالیت خود را در قالب یک رسانه اینترنتی با نام نذرستان گسترش داد که این سایت فعالیت‌های بسیاری را در خود جای داده است که برای مردم امکان کمک آنلاین در زمینه نذورات مختلف را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: تفاوت این سایت با دیگر سایت‌ها در این است که ۲۰ موضوع نذر شامل مواردی چون نان و غذا، سلامت و درمان، آب، پوشاک، نذر حیوانات و طبیعت، کودکان بی سرپرست و ایتام، عمران و روستایی، نذر قربانی و… مشخص شده است.

سبقت اللهی خاطرنشان کرد: نذرستان نذورات خیران را به دست نیکوکاران می‌رساند که ۲۰ شاخه نذر در این سایت برای شهروندان طراحی شده که در هر کدام از آنها با هر مبلغی می‌توانند مشارکت کنند. در بخش خروجی سایت نذرستان با ۲۷ خیریه در سطح کشور همکاری دارد و تلاش می‌کند با خیریه‌های دارای مجوز، معتبر و با سابقه خوب تفاهم نامه همکاری منعقد کند و لوگوی این مؤسسات خیریه در سایت نذرستان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ خیریه در سراسر استان و کشور با نذرستان تفاهم نامه همکاری برقرار کردند و نام آنها در سایت موجود است، شهروندان و افراد نیکوکار می‌توانند پس از ورود به سایت موضوع نذر خود را از بین ۲۰ موضوع مطرح در سایت انتخاب کنند و یا کمک به خیریه‌هایی که در سایت قرار گرفته‌اند را انتخاب کنند و خیریه باران لبخند مبالغ اهدایی آنها را به دست خیریه‌ها می‌رساند.

همکاری نذرستان با خیریه‌های با سابقه کشور

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵۲ پرونده به صورت مستقیم توسط خیریه باران لبخند رسیدگی شده است اما پرونده‌هایی که از طریق خیریه‌های دارای تفاهم نامه با باران لبخند انجام می‌شود هم به نوعی زیرمجموعه این خیریه است.

وی افزود: سازمان‌ها و مؤسسات خیریه بسیاری اعم از ستاد دیه اصفهان، خیریه صرع اصفهان، خیریه محمودیه (توانبخشی و معلولان)، خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع)، خیریه محسنین زاهدان، خیریه نورالائمه، خیریه کودکان کار و بسیاری خیریه‌های دیگر از آن جمله هستند و در کل خیریه‌های مختلف در سراسر ایران می‌توانند با باران لبخند تفاهم نامه برقرار کنند.

سبقت اللهی تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های مالی کمک‌های معیشتی به صورت کالا و ارزاق یا پوشاک و لوازم‌ التحریر در زمان‌های مختلف سال همچون ایام نوروز، ماه رمضان، آغاز سال تحصیلی، شب یلدا و زمان‌های دیگر به خیریه‌های تحت پوشش کمک می‌شود، تاکنون ۱۰ پویش موفق در دوره‌های زمانی خاص و مختلف با کمک‌های مردمی سایت نذرستان برگزار شده و مبالغ جمع آوری شده در پویش‌ها به دست نیازمندان و خیریه‌ها رسیده است.

وی با اشاره به همکاری با خیریه‌های درمان و سلامت خاطرنشان کرد: در بخش سلامت و درمان با بیمارستان امام حسین (ع)، خیریه صرع و خیریه شکاف لب و کام و… همکاری خوبی داشته ایم که در این دو سال اخیر ۱۴۰ میلیون تومان در بخش درمان و سلامت از کمک‌های مردمی جمع آ

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند تصریح کرد: پویشی به نام لبخند ماندگار با همکاری خیریه "یادگار ماندگار" با هدف دسترسی به آب سالم در منطقه سیستان و بلوچستان برای ساخت هفت آب انبار در این مناطق روستایی برگزار شد که با جمع آوری ۲۸۳ میلیون تومان ۱۲ آب انبار در ۱۰ روستا شامل الله آباد، حاجی بازار، میناب، جعفر بازار، امیرآباد و … احداث شد و خانواده‌هایی که به نیت رفتگان خود مبالغی کمک کرده بودند می‌توانستند با نصب یک کاشی به نام رفتگان خود این اقدام را ماندگار کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در سایت نذرستان به نیابت از رفتگان خود مبالغی را به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه پرداخت می‌کنند می‌توانند عکس رفتگان خود را در سایت ثبت کنند و به نام آنها مبالغ خود را واریز کنند که در حال حاضر ۵۰ نفر در این قسمت ثبت شده‌اند. سایت نذرستان این امکان را دارد که به جای اهدای تاج گل برای مراسم ترحیم برای مبالغی که پرداخت می‌شود به نام آن مرحوم رسید صادر کند و با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از شهروندان از این روش برای نذورات و صدقات برای شادی روح اموات خود و صدقه در راه آنها استفاده کردند.

مبالغ ورودی و خروجی نذرستان در هر لحظه قابل گزارش‌گیری است

سبقت اللهی با بیان اینکه این سایت یک سایت شیشه‌ای است، اظهار کرد: مبالغ ورودی و خروجی‌های این سایت در هر لحظه قابل ثبت و گزارش‌گیری و قابل دسترس برای همه افراد است، تاکنون بیشترین واریزی به بخش‌های این سایت در قسمت ارزاق و نان و غذا بوده است و به ترتیب بعد از این قسمت بخش‌های سلامت و درمان، نذر آب، آزادی زندانیان و نذر بازی و شادی در پویش کودکان کار، نذر قربانی و نذر پوشاک بیشترین واریزی و متقاضی کمک را داشته است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر هم پویش یلدای ۱۴۰۰ با هدف ۱۴۰۰ هدیه ۵۰ هزار تومانی را تدارک دیدیم تا همه مردم بتوانند با مبلغی اندک در این نذر و پویش شریک باشند و با حداقل مبلغ در این کار خیر مشارکت کنند، این پویش در حال حاضر باز است و خیران و شهروندان می‌توانند برای کمک به تهیه اقلام نیازمندان به این پویش بپیوندند.

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند گفت: مشابه این سایت با این طراحی در کشور وجود ندارد و برای طراحی و محتواسازی این سایت ۵۰۰ ساعت کاری زمان صرف شده است و هنوز هم موارد جدیدی در حال اضافه شدن به آن است.

وی اضافه کرد: در بخش حمایت تحصیلی به طور غیرمستقیم با مجموعه‌هایی که در امور تحصیلی فعالیت دارند، همکاری می‌کنیم و نذر کتاب و فرهنگ دانایی یکی از بخش‌های سایت نذرستان است که مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای این بخش هم هزینه کنند که در این مورد در یک پویش کتاب‌هایی برای مناطق محروم جمع آوری و ارسال شد.

سبقت اللهی اظهار کرد: هزینه کرد تمام مبالغی که وارد سایت می‌شود با شفافیت کامل لحظه به لحظه قابل رصد است و برای مردم حائز اهمیت است که این خیریه به خیریه‌های دیگر کمک می‌کند و همین امر آنها را به مشارکت ترغیب می‌کند و تلاش می‌شود که مبالغ واریز شده و کمک‌های اهدایی با نیاز خیریه‌ها در کمترین زمان به دست آنها برسد.

وی ادامه داد: تا به حال بیشترین کمک نذرستان به بیمارستان امام حسین (ع) و بیماران این بیمارستان بوده است که یا نیازمند برای هزینه‌های درمان و یا مقروض به بیمارستان بودند، همچنین کمک‌های مردمی در دوران کرونا به دلیل کاهش سفرهای عتبات عالیات در بخش نذر ظهر عاشورا انجام می‌شد که کمک‌های اهدایی هم به صورت اهدای مواد غذایی خشک یا بسته بندی شده به نیازمندان صورت می‌گرفت.

فعالیت سایت نذزستان در بخش آزادی زندانیان

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند گفت: سایت نذرستان در بخش آزادی زندانیان هم فعال بوده و با تفاهم نامه‌ای با ستاد دیه و با مبالغ جمع آوری شده از مردم در این سایت زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌کند که تاکنون ۶۰ میلیون تومان هم در این بخش به ستاد دیه کمک شده و تمام کمک‌ها و پرونده‌های این بخش موجود است.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند به نیت پرداخت صدقه در سایت نذرستان گزینه‌های کمک هفتگی، ماهانه یا سالانه را انتخاب کنند و در زمان انتخاب شده با ارسال پیامک پرداخت صدقات خود را انجام دهند که این امر به مشترک مورد نظر با پیامک در زمان مشخص شده اطلاع رسانی می‌شود.

شیوه‌های الکترونیک مشارکت جایگزین روش‌های سنتی می‌شود

در ادامه عباس دهکردی رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه باران لبخند اظهار کرد: با جستجوی کلمه نذرستان فعالیت‌های این خیریه معرفی می‌شود، این خیریه کتاب‌هایی تحت عنوان دو قدم تا لبخند را برای دانش آموزانی که اصیل، از خانواده خوب و با استعداد هستند منتشر کرده و کمک‌هایی به آنها ارائه می‌کند، اهداف خیریه باران لبخند در این کتاب‌ها آورده شده است و هدف عمده این خیریه بالا بردن فرهنگ خانواده‌ها و دانش آموزان تحت پوشش این خیریه هستند.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی زمانبر است و بسیاری از خیران و مردم از اقدامات این خیریه استقبال کردند و به مرور این شیوه کمک‌های مالی به نیازمندان جایگزین شیوه‌های سنتی خواهد شد چرا که در دسترس بودن در هر ساعت، تنوع موضوعی و آسان بودن از مزایای سایت نذرستان و این شیوه الکترونیک کمک مالی است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه باران لبخند تصریح کرد: از زمستان سال ۹۸ تاکنون ۹۶۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی ورودی این سایت بوده و از تمام نقاط کشور، خارج از کشو رو استان اصفهان به این خیریه کمک شده است.

کد خبر 543476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.