مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها بررسی شود

شهردار تبریز خواستار بررسی مسائل مربوط به قوانین شهرداری‌ها در مجمع کلانشهرهای کشور، پیش از طرح در مجلس و دولت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عباس رنجبر در یکصد و دوازدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: برخی قوانین بدون اطلاع دقیق شهرداری‌ها در دولت و مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد که در نهایت موجب بروز برخی مشکلات از جمله کاهش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس یک رویه قدیمی، مجلس نمی‌تواند طرحی ارائه کند که برای دولت بار مالی داشته باشد، به نظر می‌رسد این موضوع باید برای شهرداری‌ها هم مد نظر قرار گیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: اگر بتوانیم چنین قولی را از دولت بگیریم که هیچ دستورالعملی بدون طرح و بررسی در مجمع کلانشهرهای کشور، در دستور کار قرار نگیرد، بسیاری از مشکلات و ناهماهنگی‌ها رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال برابر بند (ه) تبصره پنج بودجه سال ۱۴۰۰، دولت متعهد شده که با پرداخت ۵۰ درصد از بابت اصل و سود اوراق مالی اسلامی و اوراق منتشره جهت احداث قطار شهری و اتوبوسرانی را پرداخت کند که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند فوق حذف گردیده است.

رنجبر اضافه کرد: همچنین عدم اجرای تعهدات دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تجهیز و ساماندهی آتش نشانی و خدمات ایمنی و کمک به توسعه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نظیر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی اتوبوس و مینی‌بوس از دیگر موارد است.

شهردار تبریز اعلام کرد: برابر بند (ز) تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تهاتر بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها از طریق اسناد تسویه خزانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.

کد خبر 543471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.