صد و یکمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

صد و یکمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران امروز (سه‌شنبه) به میزبانی شهرداری تهران در حال برگزاری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجمع کلانشهرها، در صد و یکمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران امروز -سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه- که به ریاست پیروز حناچی، شهردار تهران تشکیل می‌شود، شهرداران کلانشهرها پیرامون چالش‌ها و مشکلات شهرداری‌ها و نحوه تعامل با دولت و مجلس به بحث و  تبادل نظر می‌پردازند.

کمال مرادی، دبیرکل مجمع کلانشهرها در این خصوص اظهار کرد: گزارش آخرین تصمیمات و مصوبات کمیسیون اقتصادی و صحن مجلس در خصوص مواد مرتبط با عوارض و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اختیارات شوراها در " لایحه مالیات برارزش افزوده" و برنامه‌ریزی جهت اصلاح و متعادل کردن نحوه توزیع سهم کلانشهرها در این لایحه بر اساس تعداد کلانشهرها و میزان جمعیت آن‌ها از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست خواهد بود.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها همچنین بررسی بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه کشور مبنی بر عدم عضویت کارکنان شهرداری‌ها در هیئت مدیره سازمان‌های وابسته و نیز گزارش روند تصویب آیین‌نامه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی دولت را از دیگر موارد این نشست عنوان کرد.

شهرداران ۱۸ کلانشهر تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهدان، همدان، کرمان، اراک، اردبیل، یزد و بندرعباس اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را تشکیل می دهند.

کد خبر 376737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.