توزیع ماهانه حدود ۴۰ هزار تن آرد بین نانوایان سنتی و صنعتی

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: این میزان آرد ماهانه در قالب یک میلیون کیسه از نوع آرد خبازی و اصناف بین متقاضیان تولید نان سنتی و فانتزی توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، محسن ضیایی تعداد نانوایی‌های فعال این استان را حدود ۴۸۰۰ نانوایی عنوان و اظهار کرد: ۱۵۰۰ واحد آن در شهرستان اصفهان فعال است.

وی، اصفهان را طلایه دار تولید نان سالم و باکیفیت در کشور معرفی کرد و گفت: کارشناسان مدیریت کنترل و کیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان بر روند چرخه تولید آرد در ۲۰ کارخانه تولیدی این استان نظارت دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: تولید سالانه آرد را در کارخانه‌های آردسازی این استان بیش از ۷۰۰ هزار تن بیان کرد و گفت: کارشناسان مدیریت کنترل و کیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان بر روند چرخه تولید آرد در ۲۰ کارخانه تولیدی این استان نظارت دارد.

ضیایی افزود: روزانه ۱۳۰ دستگاه کامیون توانایی ارسال ۷۰۰ هزار کیسه آرد را به مقصد نانوایی‌های استان دارند.

به گزارش ایمنا، تولید نان‌های سبوس دار سال ۱۳۸۰ با همکاری سازمان بهداشت جهانی و پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اصفهان کلید خورد و به عنوان پایتخت آموزش نانوایان سنتی و سبوس‌دار شناخته شد.

کد خبر 543470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.