شهردار: شبکه فاضلاب شهری سمنان تا ۲ سال دیگر تکمیل می‌شود

شهردار سمنان گفت: خط انتقال فاضلاب شهری سمنان تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

سید علی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر عزم شهرداری سمنان در اجرای سریع‌تر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه فاضلاب شهری سمنان، اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، یک ضرورت است و شورا و شهرداری آمادگی خود را جهت تحقق هرچه سریع‌تر این پروژه اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به واگذاری ساخت این پروژه به شهرداری سمنان در سال گذشته، افزود: ۸۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب شهری در شهر سمنان در افق سه ساله ایجاد خواهد شد که تلاش می‌شود تا دو سال آینده پروژه آماده بهره‌برداری باشد.

شهردار سمنان تصریح کرد: از ۷۰ کیلومتر باقی مانده شبکه فاضلاب شهری، امسال لوله گذاری ۱۰ کیلومتر از فاضلاب شهری سمنان در دستور کار قرار دارد.

مرتضی‌نژاد خاطر نشان کرد: پیمانکار هندی این پروژه، تعهدات خود را مبنی بر رفع نواقص و به‌روزرسانی انجام نداد که در حال حاضر این موارد توسط شهرداری سمنان در حال انجام است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی اجرای شبکه فاضلاب شهری سمنان که اکثراً در مناطق جنوب شهر دارای بار ترافیکی نسبتاً بالا و تراکم جمعیتی بسیاری است، افزود: رعایت حریم تأسیسات شهری و تراکم فراوان آن و همچنین بافت متغیر زمین در اکثر معابر، به طور کلی سبب کندی روند اجرای پروژه شده است.

شهردار سمنان تصریح کرد: پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان برای تأمین آب واحدهای صنعتی و فضای سبز و دیگر مصارف شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 543424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.