ایران ۶ _  ایتالیا ۴/ از ستاره‌های با تجربه تا ستاره‌های جوان همه درخشیدند

نخستین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی فوتسال ایران در مقابل ایتالیا با برتری ۶ بر ۴ ملی‌پوشان کشورمان در یک دیدار پرگل همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتسال ایران پس از جام‌جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، جهت انجام دو بازی دوستانه به ایتالیا سفر کرده تا در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه با این تیم دیدار کند که نخستین بازی‌شان امشب ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه آغاز شد.

دوستانه بین‌المللی‌

سالن: امیلیا - رومانیا؛ شهر سالسوماجوره ترمه ایتالیا


گلزنان: برای ایران مهدی کریمی (۶، ۱۲، ۲۲)، محمد شجری (۲۶)، حسین طیبی (۳۴) و سعید احمد عباسی (۳۹)
برای ایتالیا الکس مرلیم (۱۳)، گابریل موتا (۱۸)، د متئوس (۲۰)، جولیائو موریلو فریرا (۲۹)

تیم ملی ایران: سپهر محمدی، سهیل جامدی، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولاد قباد، سعید احمد عباسی، حسین طیبی، حمزه کدخدایی، محمد شجری، مسعود یوسف، سالار آقاپور، مسعود محمدی و باقر محمدی

سرمربی: محمد ناظم‌الشریعه

تیم‌ملی ایتالیا: جرمانو مونتفالکونه، دنیس برتود، فرانچسکو مولیتیرنو، داگلاس نیکولودی، متئو اسپوزیتو، وینچنزو کاپونیگرو، جولیانو فورتینی، کارملو موسومچی، کاینان د متئوس، جولیائو موریلو فریرا، مارسلو پادینها (مارسلینهوآلکس مرلیم، آتیلیو آریلو، گابریل موتا و ژولییو میوتی د اولیویرا

سرمربی: ماسیمیلیانو بلارته

کارت قرمز: مسعود محمدی در نیمه‌نخست (ایران)

کارت زرد: علیرضا رفیعی‌پور (دقیقه ۱۵)، سعید احمد عباسی (دقیقه ۱۸) ایران، داگلاس نیکولودی (دقیقه ۳۰) ایتالیا


شرح بازی:

  ایران که پس از جام‌جهانی لیتوانی دیداری انجام نداده بود با ترکیب جدید و متفاوتی نسبت به رقابت‌های لیتوانی به این سفر و این دیدار آمده بود. بازی با حملات پیاپی ایران آغاز شد و قبل از گذشت یک‌سوم از دیدار، تیم ملی کشورمان موفق شد گل اول را توسط مهدی کریمی به‌ثمر برساند.

ملی‌پوشان کشورمان سوار بر بازی شدند و در دقیقه ۱۲ باز هم مهدی کریمی ایران را به گل رساند اما پس از گذشت یک دقیقه ایتالیا صاحب یک ض به پنالتی شد و با گل مرلیم با بازی بازگشت.

رفته‌رفته روند بازی به‌سود لاجوردی‌پوشان پیش رفت و ایتالیایی‌ها با گرفتن خطاهای پشت‌سرهم از ایران صاحب یک ضربه پنالتی از نقطه دوم شدند و نتیجه تساوی رقم خورد اما این پایان کار نبود و بچه‌های ایران با از دست دادن تمرکزشان این نتیجه را هم حفظ نکردند و گل سوم قبل از پایان نیمه‌اول برای ایتالیا همراه شد.

در نیمه‌دوم بچه‌های کشورمان مانند نیمه‌اول بازی را مسلط آغاز کردند و با حملات سنگین و پی‌درپی به گل‌های سوم و چهارم رسید. در ادامه مسابقه ایتالیا برای زدن گل مساوی به حمله زد و موفق شد ۳ دقیقه بعد از دریافت گل بازی را ۴ بر ۴ کند.

در ادامه این بچه‌های ما بودند که کنترل بازی را در اختیار خود گرفتند و با هنرنمایی بازیکنان باتجربه‌مان حسن‌زاده و طیبی به گل پنجم رسیدیم. ایتالیا رو به بازی پاورپلی آورد تا نخستین دیدارش با شکست همراه نشود.

لاجوردی‌پوشان یک تاکتیک خاص را پیش گرفتند و با همکاری‌های مرلیم و د متئوس چندین شوت روانه دروازه ایران کردند که این ضربات با واکنش‌های زیبای محمدی و البته کمی خوش‌شانسی ایران به گل تبدیل نشدند.

در واپسین ثانیه‌ها نیز احمد عباسی با همان شم‌گل‌زنی همیشگی‌اش از دروازه خالی ایتالیا بهترین استفاده را کرد و از زمین خودی توپ را به تور دروازه خالی ایتالیایی‌ها چسباند تا گل ششم تیر خلاص را به‌همراه داشته باشد و ایران در نخستین دیدار تدارکاتی‌اش در خاک ایتالیا مقابل این تیم پیروز از زمین بیرون بیاید.

نیمه‌اول: ایران ۷ خطا، ایتالیا ۳ خطا

نیمه‌دوم: ایران صفر خطا، ایتالیا ۳ خطا

شرح گل‌ها و دقایق حساس:

دقیقه ۶: مهدی کریمی موفق شد نخستین گل دیدار را برای تیم‌ملی کشورمان به‌ثمر برساند.

دقیقه ۱۲: مهدی کریمی موفق شد روی پاس علی‌اصغر حسن‌زاده با یک شوت نوک‌پای چپ بازی را به سود ایران دو بر صفر کند.

دقیقه ۱۳: با خطای مهدی کریمی در محوطه جریمه ایران، پنالتی برای ایتالیا به‌دست آمد. سپهر محمدی در مقابل آلکس مرلیم ایستاد و شوت پای راست مرلیم به‌صورت زمینی از بین پاهای او وارد دروازه ایران شد تا بازی ۲ بر یک شود.

دقیقه ۱۴: شوت محکم پای راست علیرضا رفیعی‌پور از کنار دروازه با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: ایران به‌خاطر خطای علیرضا رفیعی‌پور از تعداد خطای مجاز عبور کرد و شش خطا شد.
پس از گل اول ایتالیا از روی نقطه پنالتی اول، این بار گابریل موتا از روی نقطه پنالتی دوم با پای چپ توپ را به تور چسباند و بازی ۲ بر ۲ مساوی شد.

دقیقه ۱۹: خروج نامطمئن باقر محمدی از دروازه با اشتباه او همراه شد و توپ را بیرون محوطه لمس کرد.
سپهر محمدی به دروازه برگشت و شوت روی پای مرلیم را محمدی مهار کرد اما داور به‌خاطر حرکت بیش از گلر ایران تکرار ضربه را داد ولی باز هم محمدی با یک مهار عالی مانع از به‌ثمر رسیدن گل سوم ایتالیا شد.

دقیقه ۲۰: د متئوس در آخرین ثانیه‌های نیمه‌اول موفق شد با یک شوت والی پای‌چپ ایتالیا را در مقابل ایران پیش بیندازد.

دقیقه ۲۲: روی یک همکاری ۴ نفره توسط طیبی، حسن‌زاده، رفیعی‌پور و مهدی کریمی یک مربع تشکیل شد و در نهایت ضربه پایانی کریمی نتیجه را ۳ بر ۳ مساوی کرد تا کریمی نیز به درخشش خود با هتریکش ادامه دهد.

دقیقه ۲۶: سعید احمد عباسی به دل ایتالیایی‌ها زد و لا عبور دادن توپ از دروازه‌بان و پاس رو به بیرونش محمد شجری را در موقعیت گل قرار داد و شجری هم با ضربه‌اش دروازه حریف را برای چهارمین‌بار گشود تا ایران بار دیگر تیم برتر میدان باشد.

دقیقه ۲۹: جولیائو موریلو فریرا از پشت محوطه جریمه دروازه ایران را باز کرد تا این دیدار پرگل بار دیگر به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۳۱: شوت محکم جولیائو موریلو از پشت محوطه ایران را سپهر محمدی با یک واکنش عالی مهار کرد.

دقیقه ۳۴: پاس بلند حسن‌زاده در نزدیکی نقطه اوت را حسین طیبی کنترل کرد و سپس با یک چرخش عالی و شوت محکم پای چپ به سمت راست چپ دروازه ایتالیا یک گل دیدنی برای ایران زد تا یوزه‌ای ایران به گل پنجم برسند.

دقیقه ۳۵: بلارته سرمربی تیم‌ملی ایتالیا پس از دریافت گل پنجم تیمش رو به بازی پنج‌نفره آورد تا از شکست در نخستین دیدار دوستانه بگریزد.

دقیقه ۳۸: شوت سرکش د متئوس از پشت محوطه‌جریمه ایران باز هم با سوپرسیو عالی سپهر محمدی همراه شد و دروازه ایران بسته ماند.

دقیقه ۳۸: درحالی‌که دروازه ایتالیا خالی بود رفیعی‌پور ضربه بی‌دقتی به توپ زد و شوتش از زمین ایران به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۳۸: در فرصت دو به دو و حمله بازیکنان ایتالیا شوت د متئوس با اختلاف از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه ۳۹: باز هم د متئوسِ شوت‌زن از پشت منطقه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ با خوش‌شانسی ما به تیرک عمودی دروازه محمدی برخورد کرد.

دقیقه ۳۹: سعید احمد عباسی توپ برگشتی بازیکنان ایتالیا را در اختیار گرفت و با یک شوت فوق‌العاده از زمین ایران دروازه بدون دروازه‌بان ایتالیا را باز کرد و آب سردی بر پیکر لاجوردی‌پوشان ریخت.

نکات ویژه:

* در این دیدار بچه‌های ملی‌پوش کشورمان با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و بازیکنان جوان و آینده‌دار خیلی خوب ظاهر شدند و در مقابل یکی از تیم‌های خوب اروپا در یک بازی پرگل برنده شدند.

* تیم‌ملی فوتسال کشورمان در دومین دیدار دوستانه خود برابر ایتالیا روز ۳۰ آذرماه مقابل این تیم حاضر خواهد شد.

کد خبر 543363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.