۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

پیش بینی می‌شود تا سطح ۴۰ هزار دلار افت قیمتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· BTCکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینبیت‌کوین ۴۶ هزار ۴۰۲ دلار.

· ETHکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کویناتریوم ۳ هزار و ۸۶۲ دلار.

· BNBکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینبایننس‌کوین ۵۲۱ دلار ۲۵ سنت.

· ADAکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینکاردانو ۱ دلار ۲۳ سنت.

· DOGEکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کویندوج‌کوین ۱۶ سنت.

· XRPکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینریپل ۸۷ سنت.

· DOTکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینپولکادات ۲۴ دلار ۴۲ سنت.

· SOLکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینسولنا ۱۷۵ دلار ۹۵ سنت.

· Avalancheکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کویناوالانچ ۱۰۴ دلار ۴۷ سنت.

· Teraکاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوینترا ۷۶ دلار ۸۳ سنت.

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در صورتی که سطح مشخص شده در تصویر شکسته شود پیش بینی می‌شود تا سطح ۴۰ هزار دلار افت قیمتی داشته باشیم.

کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۵ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

دامیننس

کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

· دامیننس بیت کوین: ۴۰.۳۰%

· دامیننس اتریوم: ۲۱.۲۷%

· دامیننس بی ان بی: ۴.۰۳%

· دامیننس تتر: ۳.۴۹%

· دامیننس سولنا: ۲.۵۹%

· دامیننس کاردانو: ۱.۹۳%

· دامیننس ریپل: ۱.۸۰%

· دامیننس ترا: ۱.۳۲%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

راه‌حل مقیاس پذیر لایه ۲ شیبا اینو بزودی عرضه می‌شود

توسعه دهنده ShibaSwap، اریک ام (Eric M)، در مورد پیشرفت فعلی Shibarium اظهار نظر کرده است و ادعا می‌کند که “بزودی” عرضه می‌شود. با این حال، این توسعه‌دهنده ناشناس از ارائه یک جدول زمانی مشخص برای راه‌اندازی راه‌حل مقیاس‌پذیر لایه ۲ که مورد انتظار بود، صرف نظر کرد.

در اوایل این ماه، اریک ام گفت که تیم برای راه‌اندازی Shibarium، نیازی به عرضه اتریوم ۲.۰، ارتقای اصلی الگوریتم اثبات سهام دومین بلاک چین بزرگ، ندارد. ریوشی (Ryoshi)، خالق ناشناس شیبا، راه حل لایه دو شیبا اینو (Shiba Inu) را در یک پست وبلاگ Medium اعلام کرد.

Bone ShibaSwap (BONE)، نوکن بومی صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap، به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی این پلتفرم به جای SHIB عمل می‌کند تا از تمرکز نهنگ‌ها جلوگیری کند. در پست وبلاگی فوق، ریوشی تاکید کرد که Shibarium باید به درستی غیرمتمرکز باشد و مطمئن شود که هیچ نقطه شکستی در آن وجود ندارد.

از آنجایی که شیبا یک توکن ERC-20 است و بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود، از هزینه‌های بالایی نیز رنج می‌برد. کاهش هزینه تراکنش‌ها برای اکوسیستم گسترده این ارز دیجیتال که شامل بازی و توکن های غیرمثلی (NFT) است، بسیار مهم است. از این رو، راه اندازی آینده Shibarium یکی از بزرگترین کاتالیزورها برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. ریوشی و توسعه دهندگان اصلی نیز در حال کار بر روی ورود شیبا به اکوسیستم متاورس هستند: این توسعه‌دهنده ناشناس اظهار داشت: «ما در حال کار بر روی بسیاری از جنبه‌های شیبا از جمله Shibarium ،Shi ،Shibanet The Decentralized Shiboshi Game ،Incubator و موارد دیگر هستیم که تا آینده نزدیک مشخص نخواهد شد. شیبا اینو سیزدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. در اوایل این هفته، Bitstamp تأیید کرد که معاملات شیبا اینو را در اوایل سال ۲۰۲۲ راه اندازی خواهد کرد.

راه اندازی واقعی سازی متاورس Meta با اپلیکیشن Horizon Worlds!

متا (Meta)، پس از بیش از یک سال حالت تست خصوصی، دسترسی به پلتفرم واقعیت مجازی(VR) هاریزون ورلدز (Horizon Worlds) را برای کاربران ایالات متحده و کانادا باز کرده است.

این اولین تلاش برای انتشار یک محصول از زمانی است که فیس بوک نام خود را به نام متا تغییر داد و با دیدگاه مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg)، مدیر عامل شرکت در مورد “متاورس” مطابقت دارد.

این اپلیکیشن برای افراد ۱۸ سال به بالا در دسترس است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا جهان‌ها و مینی گیم‌های خود را بسازند. این شبیه به روبلکس (Roblox) و دنیای آسیس وی آر (OASIS VR) از ردی پلیر وان (Ready Player One) است.

کاربران می‌توانند یک آواتار واقعیت مجازی بدون پا را به همان سبک سیستم جلسه محل کار هاریزون ورک رومز (Horizon Workrooms) ایجاد کنند و با دیگر آواتارها تعامل داشته باشند.

همچنین این امکان را به شما می‌دهد که همزمان با ۲۰ نفر در فضای مجازی معاشرت کنید و برای بازیکنانی که از هدست اکیولوس کوئست 2 (Oculus Quest 2) متا استفاده می‌کنند، رایگان است.

Horizon Worlds سال گذشته در نسخه بتا برای کاربران Oculus VR راه‌اندازی شد، اما این برنامه اکنون به این معنی است که دیگر نیازی به دعوت شدن ندارید. متا در بیانیه خود گفت: “چشم انداز ما برای Horizon Worlds این است که یک فضای VR دوستدار خالق را با بهترین ابزارهای اجتماعی در کلاس خود، زنده کنیم و ما سال گذشته را صرف توسعه این ابزارها و بهبود آنها بر اساس بازخورد سازنده کرده‌ایم.” سازندگان نمی‌توانند مستقیماً از Horizon Worlds درآمد کسب کنند، اما متا یک “صندوق سازنده” راه اندازی کرده است تا به سازندگانی که در مسابقات برنده می‌شوند، پاداش دهد.

در ماه اکتبر (مهر)، متا تغییر نام خود را از فیس بوک اعلام کرد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که در سال آینده حدود ۱۰ میلیارد دلار (۸.۸ میلیارد یورو) برای توسعه فناوری‌های ساخت متاورس هزینه خواهد کرد. زاکربرگ در ماه اکتبر نوشت: “امید ما این است که در دهه آینده، متاورس به یک میلیارد نفر برسد، صدها میلیارد دلار تجارت دیجیتال را میزبانی کند، و از مشاغل برای میلیون‌ها خالق و توسعه دهنده حمایت کند.”

ملاقات ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم با رئیس جمهور سابق آرژانتین!

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم(Ethereum)، اخیراً در طی یک رویداد رمزنگاری در بوئنوس آیرس که توسط پروتکل web3 گراف(The Graph) برای جشن گرفتن اولین سالگرد راه اندازی شبکه اصلی پروژه برگزار شد، با رئیس جمهور سابق آرژانتین، مائوریسیو ماکری(Mauricio Macri)، ملاقات خصوصی داشت.

طبق توئیت ارسال شده توسط Macri، این دو درباره فرصت‌های ارائه شده توسط رمزارز و بلاک چین صحبت کردند. او اتریوم را یکی از «نوآورانه‌ترین» فناوری‌های غیرمتمرکز قرن توصیف کرد.

“یکی از بنیانگذاران اتریوم به طور غیرمنتظره ای به بوئنوس آیرس آمد، در حالی که جزئیات بازدید او ناچیز است. او در آخرین لحظه با یک تی شرت مشکی به مهمانی رسید که ظاهراً در میان بقیه شرکت کنندگان ترکیب شد، اما جامعه کریپتو فوراً او را شناخت.”

بوترین در طی جلسه‌ای با کارآفرینان فین تک و ارزهای دیجیتال، در مورد اثبات انسانیت(Proof-of-Humanity)، یک سیستم تأیید هویت برای درآمد پایه جهانی که توسط سانتیاگو سیری(Santiago Siri) توسعه یافته است، صحبت کرد.

تومی پیروچی (Tomi Pierucci)، رئیس Tech Disruptors Vertical در جی پی مورگان (JP Morgan)، و گومز مینوژین (Gómez Minujin)، افسر ارشد کشوری این غول بانکی در آرژانتین نیز در این رویداد حضور داشتند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این نشست توسط جی پی مورگان تبلیغ و اجرا شد.

در زمان ناهار، بوترین پیراهن تیم ملی آرژانتین با شماره “۱۰” را دریافت کرد.

لورنا فابریس (Lorena Fabris)، بوترین را «مسی کریپتو» توصیف کرد. او به فوربس گفت که به رسمیت شناختن نام تجاری این پروتکل در آرژانتین به دلیل شخص بوترین، افزایش زیادی داشته است. بوترین ۲۷ ساله ارز دیجیتال، به عنوان بخشی از تعطیلات خود به تنهایی به آرژانتین آمد. او بیش از سه ماه است که به آمریکای لاتین سفر کرده است. این برنامه نویس روسی-کانادایی اکنون به دنبال مقصد جدیدی است.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۲.۵۶ درصدی بیت کوین

منابع: آکادمی هلاکویی، یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال. coin360.com

کد خبر 543285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.