پاسخگویی اجتماعی، مهمترین وظیفه مسئولان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بحث پاسخگویی اجتماعی، وظیفه کل دانشگاه و همه ارکان مدیریت کلان هر منطقه است و اینگونه نیست که پاسخگویی اجتماعی وظیفه گروهی خاص یا به همین نام باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلیرضا مروجی امروز _دوشنبه، ۲۹ آذرماه _ در سمینار پاسخگویی اجتماعی اظهار کرد: پاسخگویی اجتماعی وظیفه همگانی است و در هر جایی که همه جامعه، پای کار آمده‌اند موفقیت‌های زیادی حاصل شده است، همانطور که در دوران کرونا نیز این موضوع ثابت شد.

وی افزود: اینکه حتی جامعه ما در مقابله با کرونا چقدر آماده تغییر رفتار است مثل بحث واکسیناسیون که امروز با آن مواجهیم و اینکه در کشور هنوز درصدی از افراد جامعه، برای کرونا واکسن نمی‌زنند نوعی رفتار اجتماعی است و تغییر رفتار اجتماعی کار آسانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کرونا مسائل و مشکلات زیادی برای جامعه بشری ایجاد کرد اما تهدیدی است که اگر ما به درستی از آن استفاده کنیم فرصت‌های زیادی را حتی برای انتقال آموزش و مفاهیمی مثل پاسخگویی اجتماعی برای ما مهیا می‌کند.

وی افزود: در مبارزه با کرونا هنوز هم راه زیادی پیش رو داریم، و اگر آموزش‌های ما در راستای پاسخگویی اجتماعی نباشد دچار چالش می‌شویم.

مروجی با ذکر یک خاطره از گزارش به موقع یک پزشک تازه کار در یکی از بیمارستان‌های شهر کاشان در مورد تشخیص یک بیماری در دانش‌آموزان گفت: اولین کار برای مهار یک بیماری، گزارش به موقع است چه بسا همین کار خیلی ساده از همه‌گیری این بیماری در بین دانش‌آموزان یک مدرسه و شاید در کل کشور پیشگیری کند. این گزارش به موقع حکایت از احساس مسئولیت این پزشک در حوزه بحث پاسخگویی اجتماعی دارد.

وی در ادامه گفت: توجه کردن به پاسخگویی اجتماعی ممکن است یک کشور را نجات بدهد یا بی‌توجهی به این مقوله، کشور را دچار مشکل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: خوشحالیم که این جلسه با حضور افراد وزینی از وزارت بهداشت و معاونت‌های مختلف دانشگاه برگزار می‌شود. این جمع نشان می‌دهد که پاسخگویی اجتماعی وظیفه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و همه سازمان‌ها است.

وی گفت: تعهد و مسئولیت پذیری دانشجویان و اساتید ما نکته دیگری است که باید یادآوری شود، طبیعتاً اساتیدی که امروز در این جلسه حضور دارند و دانشجویانی که در این حیطه وارد می‌شوند، خود بهترین مصداق پاسخگویی اجتماعی هستند.

به گفته مروجی، امیدوارم جلسه امروز شروعی برای ادامه کاری بزرگ باشد که در دانشگاه باید انجام شود و تا الان هم کم و بیش انجام شده است.

وی تصریح کرد: همه ما باید از هم اکنون، بیشتر در حوزه پاسخگویی اجتماعی ورود کنیم تا بتوانیم با همت بالا برای مرتفع نمودن مشکلات و حل مسائل سلامت منطقه خود و کشورمان تلاش کنیم.

کد خبر 543281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.