کاهش ابر و وزش باد از اواسط روز سه‌شنبه/احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در شرق استان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و از اواخر سه‌شنبه به تدریج کاهش ابر، وزش باد و کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی تا فردا بر روی استان است، بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق آسمان نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید یا شدید است.

وی افزود: بارش برف و باران به ویژه در غرب و جنوب استان، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق است و احتمال مه آلودگی و کولاک برف وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اواسط روز سه‌شنبه به تدریج کاهش ابر و وزش باد خواهیم داشت و در شرق استان احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای می‌رود؛ از اواخر روز سه‌شنبه و اوایل روز چهارشنبه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

آقایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۱۱ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا نیز به هشت درجه خواهد رسید. گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۶ درجه و سردترین نقطه استان نیز سمیرم با صفر درجه خواهد بود.

وی در خصوص میزان بارندگی در شهرهای استان گفت: میزان بارندگی در اصفهان ۴.۱ میلی‌متر، داران ۰.۶ میلی‌متر، چادگان ۵.۱ میلی‌متر، دولت‌آباد ۲.۶ میلی‌متر، دهاقان ۵.۹ میلی‌متر، زرین شهر ۳.۸، سمیرم ۲۱.۵ میلی‌متر باران و هشت سانتیمتر برف، شهرضا ۲.۴، فریدون‌شهر ۰.۴ میلی‌متر، کبوتر آباد ۲ میلیمتر، مبارکه ۲.۲، مورچه‌خورت ۰.۷، نجف آباد ۵.۱، ورزنه ۱.۳ میلیمتر بوده است.

کد خبر 543193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.