قیمت پنیر اخیرا افزایشی نداشته است

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران در رابطه با خبری که مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی قیمت پنیر در یکی از رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: در تیتر این خبر ذکر شده که قیمت پنیر ۳۵ درصد افزایش یافته است، چنین تیتری به مخاطب این پیام را می‌رساند که قیمت پنیر به تازگی چنین افزایشی را تجربه کرده در حالی که چنین نیست.

سید محمدرضا بنی طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با خبری که مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی قیمت پنیر در یکی از رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: این خبر با دقت تنظیم نشده است. در تیتر این خبر ذکر شده که قیمت پنیر ۳۵ درصد افزایش یافته است، چنین تیتری به مخاطب این پیام را می‌رساند که قیمت پنیر به تازگی چنین افزایشی را تجربه کرده در حالی که چنین نیست.

وی افزود: البته در متن این خبر کاملاً مشهود است که قیمت پنیر از ابتدای سال چنین افزایشی را تجربه کرده است. در مردادماه قیمت شیر خام حدود ۵۰ درصد و در پی آن قیمت محصولات لبنی به طور میانگین بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران اضافه کرد: علاوه بر این در این خبر نرخ هر کیلو پنیر سنتی به ۱۶۶ هزار تومان ذکر شده است. این پنیر کارگاهی است و با شیر گوسفندی تولید می‌شود، بنابراین افزایش قیمت این نوع پنیر ارتباطی با صنایع لبنی ندارد. علاوه بر این قیمت پنیر گوسفندی سنتی برخی از صنایع لبنی هم از این مقدار بسیار کمتر است.

بنی طبا تصریح کرد: قیمت هر کیلو پنیر سفید هم ۷۰ هزار تومان ذکر شده که نسبت به مردادماه هیچ افزایش قیمتی را تجربه نکرده است. همچنین هر ۴۰۰ گرم پنیر یو اف ساده به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، به دلیل مشکلاتی که در عرضه محصولات لبنی وجود داشت، اکنون این پنیر در سامانه بازرگام حتی به قیمتی کمتر از نرخ مصوب و در حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به طور مستقیم به مصرف کننده و تحویل در درب منزل عرضه می‌شود.

وی گفت: اکنون قیمت گاز نسبت به شش ماه گذشته سه برابر شده است، این موضوع در هزینه‌های تولید کارخانه‌ها تأثیرگذار است، اما کارخانه‌ها هیچ افزایشی در قیمت محصولات خود نداده‌اند. علاوه بر این به دلیل افزایش نرخ دلار، قیمت محصولات پتروشیمی‌ها که در بسته‌بندی محصولات لبنی استفاده می‌شود هم افزایش یافته است.

بنی طبا اضافه کرد: برخی گزارش‌ها در رابطه با افزایش قیمت شیرخام و عدم رعایت قیمت مصوب توسط دامداری‌های صنعتی به خصوص دامداری‌های خصوصی نیز وجود دارد که امیدواریم سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات و سازمان حمایت و وزارت جهاد کمال توجه را به این موضوع داشته باشند.

کد خبر 543184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.