تفاوت کرونا امیکرون و دلتا چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که این گونه جهش یافته بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک خود دارد که دو برابر بیشتر از جهش‌های گونه دلتا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است ویروس کرونا همانند دیگر ویروس‌ها چندین بار جهش پیدا کرده است، گاهی اوقات این جهش‌ها باعث می‌شود قدرت انتقال‌پذیری ویروس افزایش پیدا کند و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهد. محققان معتقدند تا زمانی که تعداد مبتلایان جدید به بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند، جهش‌های بیشتری رخ خواهد داد.

از جمله موضوعاتی که محققان را نگران کرده است، وجود جهش‌های متعدد و متنوع گونه اومیکرون ویروس کرونا است. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که این گونه جهش یافته بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک خود دارد که دو برابر بیشتر از جهش‌های گونه دلتا است. بعضی از این جهش‌ها قدیمی است و در گونه‌های پیشین مانند آلفا، بتا، گاما و دلتا نیز شناسایی شده بود در حالی که تعدادی از آن‌ها جدید است.

هنوز اطلاعات کامل و کافی درباره گونه اومیکرون ویروس کرونا در دسترس قرار نگرفته است، اما جهش‌های زیاد این گونه منجر به افزایش سرعت انتقال ویروس و خنثی کردن تأثیر واکسن‌ها شده است. احتمال ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون وجود دارد. به گفته محققان، با وجود این که خطر مرگ و میر ناشی از گونه اومیکرون ممکن است کمتر باشد، اما این احتمال وجود دارد که رفتار این ویروس در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

افزایش تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون در بریتانیا نشان می‌دهد که این سویه در این کشور بسیار سریع‌تر از گونه غالب دلتا شیوع پیدا کرده است و واکسن‌ها تأثیر قابل توجهی بر این گونه جدید نداشته‌اند. به همین دلیل، فرآیند تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا در بریتانیا تسریع یافته است.

کد خبر 543154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.