اومیکرون به سیستان و بلوچستان رسیده است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به اومیکرون در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است با این حال کیت تشخیص کرونای اومیکرون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان است.

سید محمد هاشمی‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت شیوع کرونا اومیکرون در سطح استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: تاکنون موردی از شیوع این گونه کرونا در این استان گزارش نشده است، وضعیت بیمارستان‌ها خوب است و موارد ابتلاء نیز تاکنون پایین بوده است.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

وی افزود: کیت تشخیص کرونای اومیکرون در اختیار دانشکده علوم پزشکی استان است و اگر فردی مشکوک به علائم اومیکرون باشد، نتایج معاینه بالینی وی جهت تشخیص به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: مراقبت‌های مرزی در شرق به منظور جلوگیری از ورود این گونه جهش یافته از ویروس کرونا تشدید شده است؛ هر مسافری که از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود، قرنطینه شده و از وی تست گرفته می‌شود و در صورتی که مبتلا به این بیماری نباشد، می‌تواند وارد کشور شود.

هاشمی شهری اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان تاکنون با این نوع کرونا درگیر نشده است و بیشتر نگرانی در مورد شهرهای جنوبی کشور است.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در سطح استان گفت: درصد واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان نسبت به دیگر استان‌ها به دلیل پراکندگی جمعیت و بالا بودن جمعیت روستایی پایین‌تر است اما فرایند واکسیناسیون تسریع شده و تعداد مراکز افزایش پیدا کرده است و بر تزریق دز سوم نیز تاکید داریم.

کد خبر 543149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.