امیکرون چقدر خفیف‌تر از کرونای دلتا است؟

شواهد کافی مبنی بر این که گونه امیکرون خفیف‌تر از گونه دلتا است وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع گونه امیکرون تا کنون محققان جوانب مختلف آن را بررسی کرده‌اند. گروهی از محققان به منظور بررسی گونه امیکرون ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف افرادی که نتایج آزمایش PCR آن‌ها مثبت بود را بین تاریخ ۲۹ نوامبر تا ۱۱ دسامبر مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به گونه امیکرون پنج برابر بیشتر از گونه دلتا است و هیچ شواهدی مبنی بر خفیف‌تر بودن گونه جدید نسبت به سویه دلتا دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

گونه جدید جهش یافته امیکرون که با سرعت بسیار قابل توجهی در سراسر اروپا در حال شیوع است، همزمان با روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی، تهدید بزرگی برای برگزاری جشن سال نو میلادی به شمار می‌رود. بنابراین چندین کشور اروپایی تصمیم دارند به منظور پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا محدودیت‌های کرونایی شدیدتری را اعمال کنند.

به گفته محققان، انتظار می‌رود که تا اواسط ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی، گونه امیکرون ویروس کرونا به سویه غالب در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود. این گونه جدید تا کنون در ۸۹ کشور دنیا شناسایی شده است، البته این احتمال نیز وجود دارد که در کشورهای بیشتری وجود داشته باشد، اما هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

کد خبر 543090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.