امیکرون به اندازه کرونای دلتا ریه را درگیر نمی‌کند

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائم امیکرون یک تا دو هفته خود را نشان می‌دهد که با تب بالا و علائم گوارشی مثل اسهال همراه نیست و درگیر ریوی جدی نسبت به کرونا دلتا ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صالحی یکشنبه _۲۸ آذر ماه_ در گفتگویی زنده در شبکه خبر در رابطه با علائم کرونای امیکرون، اظهار کرد: خیلی از افرادی که درگیر این بیماری می‌شوند علامتی ندارند، اما قسمت عمده افراد علائم خفیف را تجربه می‌کنند که شامل گرفتگی بینی، عطسه، سرفه متناوب و خشک، کوفتگی و سردرد است. این بیماری مانند سرماخوردگی است ولی می‌تواند در بعضی افراد مانند افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند قوی‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: کرونا؛ تست امیکرون ۴ نفر دیگر مثبت شد

وی ادامه داد: خوشبختانه اکثر گزارش‌ها از این بیماری خفیف بوده است و علائم یک تا دو هفته خود را نشان می‌دهد که با تب بالا و علائم گوارشی مثل اسهال همراه نیست و درگیر ریوی جدی نسبت به کرونا دلتا ایجاد نمی‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: زود است بخواهیم راجع به علائم صحبت کنیم و به زمان و گزارشات بیشتری نیاز است. دو دوز واکسنی که افراد زدند از نوع شدید بیماری امیکرون جلوگیری کرده و باید برای تزریق دوز سوم افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای اولویت قرار بگیرند.

کد خبر 543087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    12 13
    امیکرون سویه کاملا کشنده وخطرناک کرونااست که آمارمرگ ومیرروزانه ایران تااسفند۱۴۰۰به بیش ۳۰۰نفردرروزخواهدرسید.